Direktlänk till inlägg 16 juni 2015

Precis som hennes kloka mamma sagt...

Av Pisan - 16 juni 2015 13:13

 

Japp! På fredag bär det av till det gula varuhuset i den halländska skogen   Skall bli kul. Och jag har mina underbara sandaler som gör att fötterna inte pajjar totalt, även om jag kommer vara som en urvriden trasa i flera dagar sen... Har inte varit där sen förra midsommarafton så nu är det verkligen dags! 


Igår satt jag på balkongen nästan hela dagen, det var sååå gott där i solen. Det kom lite moln emellanåt och det blåste en del men det var inte så farligt. På eftermiddagen kände jag dock att jag fått nog med sol och gick in. Efter att vi, jag och äldsta dottern, ätit middag gick vi och handlade. Hon jobbade första dagen igår, eller rättare sagt; hon var på jobbet första dagen och fick utbildning, 4 veckors utbildning blir det innan de sätter henne ensam med en telefon där på Telenors kundtjänst   Allt hade gått bra och hon var positivt överraskad får jag säga, hon har fått höra så mycket negativt om det här jobbet (att folk inte kan vara glada åt att hon fått jobb utan måste komma med en massa negativ skit!!  Jag är skitförbannad på en del personer just nu, att man kan göra så mot en ung tjej som fått sitt första jobb kan jag bara inte förstå...) och hon var väldigt negativt inställd till det hela och i söndags mådde hon jättedåligt. Men, precis som hennes kloka mamma sagt, var det jättekul och hon har massor av kollegor i samma ålder och de hade haft roligt tillsammans på rasterna. Det kommer bli jättebra det här   


 


I söndags, när det var så tråkigt balkongväder, tröstfikade jag inomhus, åt 3 små kanelbullar. De var jättegoda men guuuud vad jag blev dålig i magen på natten och igår morse!! Har känt liknande förr när jag käkat sånt som är gjort på enbart vetemjöl. Skall jag behöva lägga till glutenallergi till alla mina syndrom och sjukdomar nu??   Eller så är det så att jag helt enkelt har vant mig av med vete, jag äter inte det till vardags för jag tycker att min mage mår bäst utan och så har jag velat hålla mig undan det p g a att det innehåller så mycket socker naturligt, men jag har inte tyckt att jag har nån glutenallergi hittills för det har gått bra med att äta lite sånt någon gång ibland men nu gick inte det heller... Inte hela världen ju eftersom jag för det mesta håller mig till råg huvudsakligen numera ändå.


 

Blomma på grannens buske i Spanien, den doftade underbart!   

Och dagens ugglebild får bli på väskan jag köpte där nere. Ha en underbar tisdag goa du!   


 

Taskig bildkvalité, jag vet... 


 
 
Nilla

Nilla

16 juni 2015 16:18

Men man måste väl ändå ge jobbet en chans innan man sågar det. Tråkigt av dem som fick din dotter att tvivla. Man måste få prova sig fram själv utan att andra ska tala om vad som är bra eller dåligt. Kram <3

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

16 juni 2015 18:11

Precis min åsikt också!! Kram! ♥

 
Annelie

Annelie

17 juni 2015 14:08

Heeejjj tjejen,, jo då jag lever allt.

Inrte ett dugg avundsjuk på att du ska åka till ULLARED.. *jag ljuger såå bra;-)*

Ha nu en jätte trevlig MIDSOMMAR.. // Kramen Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Pisan

17 juni 2015 14:24

Men hej vännen!! :-) Vad kul att se att du lever :-) Hoppas allt är väl med dig, ha en fin midsommar du med!! Kramisar! ♥

 
Ingen bild

Bosse Lidén

17 juni 2015 17:19

Tänk att du hittade en uggleväska på semestern.
Givetvis ska man vara glad att hon fick jobb så snabbt. Hoppas utbildningen är bra. Då kommer det att gå kanon.
Ska det bli en tradition? Åka till Gekås på midsommarafton. Jag gissar på att det är en bussfri dag. Vem blir inte trött efter en dag därinne. Men det är alltid kul att göra fynd. Ha det så gött. Glad Midsommar. Kram Bosse

Pisan

18 juni 2015 09:07

Jag hittade många uggleväskor där i Spanien :-) Men bara en fick följa med hem :-) Det kanske blir en tradition, det är ju andra året nu. Det är en himla bra dag att åka dit för det är inte så mycket folk och när man bor på 1,5 timmes bilfärd därifrån så hinner man med midsommarfirandet också, kanon! :-) Vad hittar ni på på midsommar? Kram! ♥

 
Annelie

Annelie

17 juni 2015 18:45

Hej igen..

Midsommar brukar vi fira med att åka in till Ön för att gå på deras marknad de har under midsommarhelgen, sen brukar vi grilla här hemma.Får se vad det blir i år, av både det ena och det andra,,, då de lovar regnskurar.. *J***A s.k sommar*
Är alltid bara jag och gubben.

Ha nu en riktigt skön Midsommarhelg.. // Kramen <3

http://minegen65.blogspot.com

Pisan

18 juni 2015 09:08

Ön? Vad är det för ställe? Ja, vädret verkar ju inte bli någon höjdare... Ha en skön midsommar du med vännen! Kram! ♥

 
Ingen bild

mickis

23 juni 2015 10:08

Sonen sambo jobbar via ett bemanningsföretag på Telenors kundtjänst. Eller gjorde iaf det när hon började o det har fungerat bra. Har varit ngr små incidenter men absolut inget som inte gått att lösa.
.. hon har inte tyckt att det är ett drömmen. Men hon har tyckt att det har varit helt ok. Både bra o sämre arbetskamrater och kunder såklart
man måste vara behålla lugnet så löser sig allt.
Hon har nu fått nytt jobb, liknande men för annat bolag.
Jag hoppas det går jättebra för din dotter ❤
kram ❤

Pisan

23 juni 2015 11:13

Dottern tar det här jobbet medans hon funderar på vad hon vill göra i framtiden, eller tjäna ihop lite pengar och sen göra det hon velat länge nu; åka som au pair i USA, det kostar en slant att göra det, de har mycket krångliga regler och sånt för sig i det landet när det gäller au pair-jobbet, utbildning måste de gå på också, i Alaska av alla ställen.... Dottern har sökt in på förskollärarutbildningen på högskolan också, besked om hon kommit in kommer nog snart. Kramis! ♥

 
Ingen bild

mickis

23 juni 2015 10:13

Tur hon har en så klok mamma ❤❤❤

Pisan

23 juni 2015 11:09

Hi hi! :-) Ja, det är tur :-) Kram! ♥

 
Ingen bild

mickis

23 juni 2015 11:34

Hon är klok som en uggla ju :-P ❤

Pisan

23 juni 2015 12:50

:-) ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards