Direktlänk till inlägg 18 augusti 2015

Vilken sommar!

Av Pisan - 18 augusti 2015 10:19

 


God morgon! Nu är ordningen återställd, åtminstone litegrann. D v s att jag sitter här med min temugg och äggen på spisen är på gång och ungarna sover fortfarande. Älsklingen åkte hem till sitt igår em.

Dagen efter jag skrev förra inlägget var jag helt slut. Fick gå och lägga mig igen efter frukost. Var som en zombie resten av dagen. Det blev för mycket att gå så mycket som jag gjorde, även om det tog hela dagen att gå den där sträckan. Så älsklingen fick se hur jag mår "dagen efter" för första gången... Men på kvällen kände jag mig lite bättre och dagen efter var jag nästan som vanligt igen.



Vilken sommar! Först det här med äldsta dottern och jobbet som hon inte trivdes på och alla turer med det, så dåligt hon mådde då - och, naturligtvis, jag med... Och så kom hon in på högskolan och håller nu på att, så gott det går, att förbereda sig för det. Hon är inte helt 100 på om det är det här hon vill.... Hon har mycket tankar och mår inte speciellt bra nu heller. Och så hände det här med älsklingen, vilka hemska 2 veckor det blev! Usch! Vill jag a l d r i g mer vara med om!! Men sen fick vi 2 fina veckor tillsammans i a f.


 


Lillungen börjar skolan i övermorgon, torsdag. Storasyster börjar den 31:e. Och hur mår jag då? Jaa... hur MÅR jag? Magen är paj. Det har den varit sen älsklingen fick sin hjärnblödning. Min ena skuldra har varit rejält kass och det har gjort rejält ont, just nu är det lite bättre men det går lite upp och ner. Och så känner jag mig klen mentalt. Behövs inte mycket alls så börjar jag grina.... Kan inte hjälpa det men jag oroar mig över att älsklingen skall bli dålig igen.... Vet att det inte finns mycket belägg för att han skall göra det men oron finns där konstant ändå. Försöker intala mig själv att jag ska skärpa till mig men det går inget vidare.... Det är sån jag är helt enkelt.


Idag har jag en tidig tid på vc, det fanns ingen annan att få. Annars hade jag nog legat kvar i sängen nu. Brukar boka in eftermiddagstider för jag behöver tid på mig att komma igång på fm. Är ju extremt stresskänslig. Där har vi nåt som är bra i a f; älsklingen har kunnat varva ner rejält genom att hänga på mitt lugna och långsamma tempo    


 


Nu blir det frukost! Och efter B12-injektionen blir det matinköp, och sen blir det balkongen för resten av dagen   

Ha en finfin tisdag!   


 

 
 
Nilla

Nilla

18 augusti 2015 12:39

Är väl inte konstigt om du har lätt till gråten efter all den press du utsatts för den senaste tiden. Var rädd om dig. Kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

19 augusti 2015 12:57

Tack vännen! Var rädd om dig du med! Kramisar! ♥

 
Ingen bild

Lena S

18 augusti 2015 16:29

Fy det har varit mycket kring dej/er nu. Hoppas det blir lugn och tid för återhämtning nu.
Oron kommer nog alltid att finnas där...mer eller mindre.
Kramkram! 💙

Pisan

19 augusti 2015 12:56

Ja, alldeles för mycket. Hoppas nu på lugn och ro. Och som du säger så kommer oron finnas där hela tiden, vare sig jag vill eller inte.... Puss & kram på dig vännen! ♥

 
mickis

mickis

21 augusti 2015 13:03

Förstår att du mått dåligt i allt detta som varit...
& oron sätter sig rent kroppsligt på oss.. i mage & i mer värk sömnproblem osv osv...
Det är INTE kul alls..

MEN du får försöka tänka positivt.. DET gick bra för älsklingen.. HAN mår efter omständigheterna RIKTIGT BRA!!

illungen har det bra på sin skola & stor tjejen får testa på hur det är på högskolan.. Är det inget förhenne så kan hon ju faktiskt hoppa av utan att det är hela världen eller hur :-)
Man MÅSTE lära sig att ta ett steg i taget... för oftast löser ju sig allt hur illa det än är...
Man landar nästan jämt med föttena neråt & huvudet upp eller hur?
O man lär sig massor av svårigheter o hur man prioriterar om för att må bättre...

Lätt för mig att å predika.. men visst är det så :-)

stor kram <3

http://meramickis.blogspot.se

Pisan

22 augusti 2015 09:59

Jag tänker positivt, emellanåt :-D Men ibland när värken är för jävlig så tar det negativa över i mitt tänkande och jag vill bara krypa ihop och grina. I grund och botten så är jag ju en positiv person. Puss och kram på dig bästa Mickis! ♥♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards