Direktlänk till inlägg 20 augusti 2015

Ska bli skönt med rutiner igen

Av Pisan - 20 augusti 2015 08:03

 


God morgon! Här sitter jag, redan. Vaknade tidigt och med huvudvärk, så det var bara till att gå upp. Teet står och drar, Himlagott blir det i muggen idag. Har inte nåt speciellt att skriva om, det är rätt lugnt här just nu. Lillungen börjar skolan idag, i em. Storasyster går hemma till den 31:e då skolan börjar för henne. 


Igår satt jag mest under parasollet på balkongen i hettan och läste, var bara inne i köket och stekte laxfiléer, fick hjälp med salladen, och åt, det var för varmt att sitta ute på balkongen och äta. Gick inte in förrän vid 19.30, då skulle jag se på "Världens bästa veterinär". Älskar det programmet. Men jag fick bara titta en halvtimme för sen skulle det ses på Idol här. Får se om jag kan se en repris av det, skall kolla i tablån och se om det går i repris på en vettig tid. Jag saknar att kunna spela in program, hade ju digitalbox förut och då kunde man spela in. Men jag sade upp den för jag tyckte det var för dyrt. 


Idag blir det nog ungefär samma som igår, sitta under parasollet men även köra några maskiner tvätt. Idag får jag vara själv hemma stora delar av dagen då båda ungarna skall iväg till stan. Får nog inte sällskap förrän sen eftermiddag. Skall bli skönt. Vet inte när jag var helt själv senast. Jag tycker faktiskt det skall bli skönt med lite vanliga rutiner igen, som det ju blir när skolan börjar igen.


Hoppas du får en fin dag! Var rädd om dig!   


 

 
 
mickis

mickis

21 augusti 2015 12:56

man behöver lite egentid ibland :-)
det är guld värt... minns det såväl när båda barnen bodde hemma hur skönt det var med egen tid...
nu är det istället lyx när de är hemma :-)
sonen är ju utflyttad sen flera år o dottern bor ju här i sitt kaosrum...
men hon är mesthos kodnamnet. kommer bara hem o vänder ibland...

hoppas det är lagom varmt på balkongen idag... jag ligger under parasollet med datan o solar bara benen... det är svettigt ;-)

ha en finfin fredag min vän
kram <3

http://meramickis.blogspot.se

Pisan

22 augusti 2015 09:57

Ja, det är svettigt och jag ligger också under parasollet med en bok. I skuggan är det gott. Egentid har jag knappt haft nån alls i sommar och jag känner nu att jag har stort behov av det, var själv igår kväll och det var såååå gott :-) Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards