Direktlänk till inlägg 22 augusti 2015

Det var kul så länge det varade

Av Pisan - 22 augusti 2015 11:38

 


God middag! Fast det känns som morgon fortfarande. Har varit uppe i flera timmar men det känns inte så. Jag är trött just nu. Igår låg jag ute på balkongen och bara låg hela dagen, orkade inget annat. Läste litegranna, när jag orkade koncentrera mig. Tror jag är på väg ur den här läsperioden nu, brukar bli så när hösten närmar sig. Det var kul så länge det varade....


Sitter här vid köksbordet och har balkongdörren öppen, det är riktigt varmt där ute nu, och ändå har jag parasollet uppe. Blir nog varmare idag än igår tror jag. Blir antagligen en repris på gårdagen där ute, jag liggande i min goa solstol - i skuggan   Ingen idé att köra slut på sig när jag mår såhär, då blir det rejält surt efter och det går inte! Jag skall till älsklingen på onsdag och stanna några dagar. Skall följa med till sjukhuset, det är dags för en ny magnetröntgen av hjärnan. 


Nej, nu skall jag svida om till ett linne och shorts och lägga mig där ute på balkongen, tar med mig en gammal tidning och bläddrar i tror jag. 


Ha en toppenlördag och glöm inte att vara rädd om dig!   


 

 
 
mickis

mickis

22 augusti 2015 14:01

ja VARMT är det.... man okar int göra mycket alls o inte vara länge i solen...
jag ligger i bikini på balkonggolvet med halva mig i solen o halva i skugga.... skönt :-)
har ätit lunch... rester från igår. vi fick lite gäster på kvällen gamla kompisar från förr :-)

hoppas magnetröntgen går bra :-)
läsa fixar jag knappt längre så när jag legat på balkongen har jag plöjt igenom ett antal sommar i p1. finns på nätet o har varit trevligt... david batras sommarprat älskade jag ...

ha en fin lördag
kram <3

http://meramickis.blogspot.se

Pisan

23 augusti 2015 13:53

Ja, jättevarmt. Idag har jag inte kommit längre än till att jag öppnat balkongdörren, sitter precis innanför vid köksbordet. Men snart går jag ut och lägger mig i solstolen och läser :-)
Jag har haft flera år med totalt lässtopp, det har helt enkelt inte funkat. Jag som egentligen är en riktig bokmal :-) De senaste åren har jag fått bra perioder då jag kunnat läsa under sommaren. Men nu känner jag att jag är på väg ur årets läsperiod. Får läsa om rätt mycket, tankarna fladdrar iväg....
Trevligt med gäster! Och bra att det nu fanns rester till lunch, sånt är himla käckt :-)
Kramis! ♥

 
wiper

wiper

25 augusti 2015 09:21

Jag tål värmen bättre i år men just nu när det inte fläktar nåt i vinden så känns det inget vidare. Det blir så tryckande så jag antar att det kommer regn igen. Härligt att du skall till din kille igen och att ni får åka till sjukhuset tillsammans.

Fina bilder

Ha en skön dag
kram
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

25 augusti 2015 11:20

Det är bra klibbigt nu, igår och förrgår med. Här regnar det idag, men det är ändå varmt. Nu vill jag ha hög och klar höstluft! Jaaa, skall bli mysigt att ses igen :-) Kramisar! ♥♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards