Direktlänk till inlägg 16 september 2016

Att jag inte fattat det!

Av Pisan - 16 september 2016 10:52

 


Gott med fredag. Fast i morgon blir det ingen sovmorgon, skall upp tidigt och förbereda för det lilla kalaset vi skall ha hemma hos mina föräldrar för min äldsta dotter som fyller 20 i helgen. Och idag skall det handlas. 

Inatt har jag fått mer sömn än på länge, äntligen! Igår kom jag på varför jag sovit så dåligt i veckan; det är ju fullmåne! Att jag inte fattat det! Det händer ofta att jag sover dåligt då, men nu har det ju varit rent bedrövligt. Hoppas att det bara blir bättre nu.


Hade en mysig stund här igår med väninnan, vi beställde pizza, vi delade på en kebabpizza som var jättejättegod! Efter att hon åkt hem satte jag mig i soffan och kollade på Downton Abbey, har inte sett den när den gått på tv, och ångrade det. Numera har jag ju en chromecast och har även Netflix så nu sträckkollar jag på den   I sommar har jag sett flera serier, bl a Reign och Sleepy Hollow och Salem. Har inte orkat nåt annat när jag mått som jag mått. Då kändes det bra att "fly" in i en annan värld. Har även läst en hel del, har läst om alla böckerna i Outlanderserien, Diana Gabaldons böcker. De böckerna kan jag verkligen rekommendera för er som inte läst dem!


Nu skall jag duscha, skall iväg till vc sen. Ha en fin fredag!   


 

 
 
wiper

wiper

16 september 2016 11:30

Jag fattar ingenting, vart har tiden tagit vägen?. 20 år redan!!!!

Jag sov dåligt i några nätter, och såg sen att det var fullmåne.

Härligt att du kan se den serien nu då för den är suveränt bra. Jag flyr också in i en annan värld, bubbla när jag inte mår bra

Ha en fin fredag själv
kram från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

17 september 2016 09:16

Det undrar jag med! Det var inte länge sen hon var en liten bebbe ju!
Downton Abbey är verkligen bra, väldigt välgjort och riktigt bra skådespelare, är helt fast, kollar mest hela tiden :-) Ha en fin helg vännen! Kram! ♥

 
Annelie

Annelie

16 september 2016 13:19

Härligt att läsa du är tillbaks på banan igen..
Du har ju gjort helt rätt,, när man mår dåligt. Stänga av allt runt omkring och bara vara,,, som i ditt fall läsa och kika på en massa tv-serier.

Ha nu en jättemysig helg och sköt om dig vännen.. // Kramar om <3

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Pisan

17 september 2016 09:14

Helt på banan känns det inte riktigt som att jag är, men jag är på väg :-) Ha en mysig helg du med vännen! Kram! ♥

 
Ingen bild

Lena S

16 september 2016 18:23

Jag brukar också sova som en kratta när det är fullmåne.

Va gott med kebabpizza 😍

Jag funderar också på att skaffa Netflix. Det är ju oftast bara skit på vanliga tvn. Vill med se serier.
Ha en fin helg! Kram 💖

Pisan

17 september 2016 09:14

Netflix har en hel del bra att se på, kostar 129 kr/mån och det tycker jag det är värt, både jag och tjejerna tittar mycket. Tack, ha en fin helg du med vännen! Kram! ♥

 
Nilla

Nilla

16 september 2016 18:53

Den där fullmånen kan då ställa till det. Hoppas ni får ett mysigt kalas. Kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

17 september 2016 09:12

Ja, den kan verkligen ställa till det. Tack, det blir säkert bra. Kram! ♥

 
Vicki

Vicki

18 september 2016 15:01

Gick det bra med kalaset för dottern? Skulle ni ha mat på kalaset?

Allt bra annars?

Ha det gott,Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Pisan

19 september 2016 11:18

Jadå, vi hade ett fint kalas. Vi hade plockmat; grillad kyckling, kryddkalkon, sallad, ostar, bröd och en massa annat gott.
Mitt mående är inte speciellt bra, det är som det är.... Annars så är det bra här hemma. Ha det gott du med, kram! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards