Alla inlägg den 2 oktober 2016

Av Pisan - 2 oktober 2016 11:05

 


Läste just väderprognosen, det var ingen rolig läsning. Det är nordlig vind på ingång, och det skall hålla i sig nästan hela nästa vecka! Hur skall det gå? Jag kommer ju vara fullständigt klubbad hela veckan   Mer klubbad än jag varit den här senaste veckan. Igår vart det inte mycket liv i mig, låg i soffan hela dagen. Nu har jag sett klart de avsnitt som finns på Netflix av Mr Selfridge. Har börjat titta på Land Girls, den serien har tydligen gått på SVT också för nåt år sen. Den är riktigt bra tycker jag   Idag, liksom igår, går tvättmaskinen för högtryck, har dock fått hjälp med det av ungarna eftersom jag inte orkar det själv nu. Jag skall duscha och tvätta håret idag också, annars så händer det inget här hemma idag. Det blir lugna puckar. I morgon bitti kommer rörläggaren och skall fixa ventiler i huset och det är min tur nu, och även de lägenheter som ligger under och över mig. När de gjort andra lägenheter i huset så har jag sett att de varit här hela dagen. Hade tänkt åka till mamma och pappa för att slippa vara hemma när de håller på här, men nu när den här förbaskade nordanvinden är i antågande ändrar det allt, jag kommer inte orka åka iväg, kommer behöva ligga hela dagen. Får ta äldsta dotterns rum i beslag, hon är i skolan hela dagen ändå. 


Nu har jag ätit upp min frukost och skall förflytta mig till soffan. Ha en fin söndag!   


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards