Alla inlägg den 4 oktober 2016

Av Pisan - 4 oktober 2016 12:03

 


Här sitter jag och deppar, som vanligt nuförtiden. Depp, depp, depp..... Är övertygad om att det är hormoner som ställer till det, jag blir ju snart 50. Har läst på och är rätt säker på att det är så. Jobbigt. Men det pratas så lite om det här så man vet ju inte så mycket. Det krävs mycket googlande.


Tycker ni jag gjort det fint här inne idag? Har suttit och pulat med det medans min balkong håller på att rivas. Och taket. Här brötas det för fullt idag. Att man nu rivit balkongen, allt utom själva golvet, medför också att de förseglat balkongdörrarna så vi inte kan öppna dem. Och eftersom fönstren i köket är så gamla och rötna och dåliga så går de inte att öppna och stänga (de klarar inte det längre, så gamla och dåliga är de) så går det inte att vädra här i köket nu, på evigheter.... Tydligen skall inomhusluften bli så bra av nya ventilationssystemet sen att man inte känner behov av att vädra så mycket som man gjort tidigare. Men det är ju långt till dess. Jag gillar att vädra   


Och som jag skrev i en av kommentarerna i förra inlägget så kom inte de där gubbarna som skulle fixa ventilerna igår. Nu är det andra gången de inte dyker upp. Förra veckan var anledningen sjukdom, den här gången hade gubben som är ansvarig gått och ramlat i helgen. Och nu vet man inte när det blir av tydligen. Och hela lägenheten är fortfarande uppochnervänd av grejer och kläder från klädkammaren... Gillar inte att gå omkring i röra hela dagarna, mår inte bra av det. Det är för mycket jobb med att hänga och lägga tillbaka allt för att kanske nästa vecka ta ut det igen, för den här veckan skulle det inte bli av.


Har egentligen inget annat att skriva om, det händer inte mycket just nu mer än det här med renoveringen. Har mest ont och vilar mycket, mest hela tiden nästan. Har kollat klart på Land Girls, just nu tittar jag på Barnmorskan i East End, eller Call the midwife som serien heter på engelska. Har sett lite av den serien på tv men långt ifrån alla avsnitt. En riktigt bra serie får jag säga. Britterna är himla bra på tv-serier. 


Jag har tänkt åka till älsklingen på torsdag, om jag orkar och inte är alltför klubbad. Ska bli skönt med tystnad och lugn, för det har jag inte här hemma just nu om dagarna ju. 


Hoppas du har en fin tisdag!   


 





Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards