Alla inlägg den 21 oktober 2017

Av Pisan - 21 oktober 2017 12:57

 


Så vart det lördag och jag har en dag helt för mig själv. Lilltrollet är inne och jobbar idag, på ena Body Shopbutiken inne i stan. Annars så har hon inte jobbat på ett tag nu. Hon jobbar ju "bara" extra. Det kommer bli mer framigenom i november och december. På torsdag nästa vecka skall hon på intervju angående att jobba som vikarie på förskola här i kommunen, de har kris och måste ha extrapersonal och hon älskar småungar så det kommer nog gå bra. Då har jag 2 ungar som jobbar extra på förskola för storasyster gör det också men hon pluggar ju till förskollärare. Himla bra att få lite erfarenhet jämsmed utbildningen. Det är kris på den fronten inne i Gbg där hon jobbar också. 


Sitter här i köket med datorn och lilla stereon igång, lyssnar på Spotify och just nu kör jag Whitney Houstonlåtar, jösses vad hon kunde sjunga den damen!   


 


Jag har inte gjort nåt speciellt de senaste dagarna, har haft och har huvudvärk. Men igår kom väninnan och hälsade på några timmar så vi satt och babblade, drack te och åt clementiner. Jösses vad goda clementinerna är nu! Älskar dem verkligen, kan äta hur många som helst på en dag. Men det är aja baja för mig som har diabetes, får bara äta 2 per dag. Men det slinker ner några till....    Orkar jag skall jag gå till affären lite senare och köpa hem fler för nu är de slut. 

Det är gråväder idag. Men det blåser inte så mycket som vanligt så regnet faller åtminstone rätt ner och inte från sidan. Får se hur jag känner mig sen, som jag mår just nu så tror jag att jag håller mig i soffan idag. Har sån där svidande, molande värk i större delen av kroppen och så är jag såååå trött, åt det förlamande hållet - inte den där allra värsta förlamande tröttheten men inte långt ifrån. Hoppas den håller sig på avstånd för jag vill inte bli liggande i sängen och inte orka nåt mer idag. Jag har lite tvätt att pula med här, sånt som skall vikas och stoppas i skåp och lådor och så behövs det tvättas lite också.


Hoppas du har en fin lördag!   


 



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards