Direktlänk till inlägg 19 mars 2018

Jag vill!!

Av Pisan - 19 mars 2018 12:26

 


Halloj! Så här såg det ut på många ställen i Holland när jag bodde där, krokus överallt. Längtar efter grönska, sol och blommor så jag tror jag spricker snart. Är så j-a trött på snö och kyla. Här har vi en hel del snö kvar. Vet att inne i stan så finns det knappt nåt alls men här ute, som ligger lite högre, är det vinter fortfarande. 


Sitter här i köket och har, för en bra stund sen, fått i mig frukosten. Sov lite längre idag. Annars så har jag börjat gå upp lite tidigare för jag måste äta och ta mina tabletter bra mycket tidigare än jag gjort tidigare. Är ju en sjusovare så frukosten kan bli sen, typ 12-13 ibland..... Men försöker som sagt att ändra på det. Jag är jättetrött på morgnarna, är en sån som måste ha 10 timmars sömn minst, annars funkar jag inte. Så har jag inte fått tillräckligt med nattsömn så tar jag igen det på morgonen/förmiddagen. Men har jag sovit dåligt så måste jag ändå gå upp tidigt och äta, kan ju gå och lägga mig efter frukosten igen. Fast just nu funkar inte det, en av de nya medicinerna gör så att jag kissar jättemycket, och ofta. Så 20-30 minuter efter jag tagit den där tabletten, som jag tar med de andra medicinerna på morgonen, så måste jag gå på toa och sen håller det på, får kissa 2-3 ggr i timmen de första timmarna, sen blir det lite mindre. Men detta skall visst vara övergående enligt läkaren och diabetessköterkan. Jodå, hon ringde till slut, efter 1 vecka. Det var som jag trodde, hon hade varit borta. Och det där med kosten, det som jag undrade över, var precis som jag själv tänkt. Hon sade också att "det där kan du redan", och det har hon ju rätt i. Jag åt ju inte mycket fet mat innan heller. En annan biverkan på den medicinen är svampinfektion i underlivet och det har jag också fått, och det skulle också vara övergående. Nu har jag behandlat i 1 vecka dessutom och det verkar ha försvunnit. 


 

Här har ni mig mitt bland blommor och träd   


Det här med kissandet gjorde ju också att jag inte kunde åka till älsklingen den här helgen som var heller.... Både det och att jag mått skit i min fibro/ME. Varit matt och yr och totalt energilös hela helgen. Och så har det varit kanonväder. Jag mår så himla dåligt då, alla är ute och det skrivs på facebook att "åh vilken underbar dag" m m och folk lägger upp bilder på  när de är ute i det fina vädret. Jag vill bara kräkas när jag ser det     Livet känns så fruktansvärt orättvist då och jag blir ledsen och arg och så förbannat trött på min kropp. Jag vill också vara ute! Jag vill också göra de där sakerna som alla andra gör! JAG VILL!!         

Idag skiner inte solen och jag tycker det är underbart. Det känns lite lättare då, får inte ångest över att jag inte kan ta mig utanför dörren. Har inte varit ute sen i fredags. Och det blir inte idag heller, finns inte ork till det. Att jag sitter upp vid köksbordet och datorn just nu beror på att jag inte kan ligga ner, har huvudvärk (jadå, DET har jag också, all skit skall jag ha, hit med det bara....) Att sitta i soffan funkar inte heller, får mer ont då. Det bästa för huvudvärken, eller värsta ska jag väl säga, är att vara uppe och hålla igång. Hur skall jag orka det? Orkar knappt sitta upprätt ju. Fötterna och benen har varit helvetiska i helgen. Har även rejäla huggsmärtor i fötterna, jag skriker rätt ut när de kommer. 


Roligt inlägg det här.... Precis som det förra. Men det händer inget roligt. Alls. Händer i stort sett ingenting. Men kanske bäst det, jag orkar ju inget ändå. Ja, visst är jag positiv?   


Jo, en rolig sak hände förra veckan. Jag fick ett paket med några överraskningar. Tack Malin! Du anar inte vad glad jag blev, det räddade min fredag. Puss på dig!   


Jag hoppas verkligen att ni, goa läsare, har en bra mycket bättre dag än vad jag har. Kram på er!   Och grattis på dig pappa, som fyller 75 år idag!   (fast han läser inte min blogg   ) Önskar jag hade haft ork att åka dit....   


 

 
 
Nilla

Nilla

19 mars 2018 14:33

Men vad jobbigt att behöva springa på toa så mycket, då blir det ju aldrig någon vila. Hoppas att du snart mår bättre. Kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

20 mars 2018 08:14

Ja, det är jättejobbigt men det har faktiskt blivit lite bättre sista dagarna. Kramis! ♥

 
Annelie

Annelie

20 mars 2018 05:57

Men Ååååå vännen, vad mycket jag känner igen i det du skriver.
Man vill SÅ mycket och kan SÅ lite... :-(

Aha, detta visste jag inte om, om dig att du bott i Holland, som aupair eller vad..?? Vad länge..??
Måste ha varit roligt att se något annat än lilla Sverige.

Visst är det en tröstlös situation vi lever i...??
Jag tycker inte heller det händer något i vårt liv,,, mer än på sommarhalvåret. TUR det händer något då i alla fall, som rycker upp en lite från detta mörka hål man annars lever i.

Kramar om en go vän, sköt nu om dig vännen, så gött som du kan.. // Annelie <3 <3 <3

http://nouw.com/gifta6570

Pisan

20 mars 2018 08:13

Jodå, jag var au-pair 1 år i Holland, när jag var 24/25. Det var ett spännande, innehållsrikt och intensivt år och jag såg jättemycket av Holland, även en del av Frankrike. Tänk om man var 24 igen....
Sköt om dig du med vännen! Kramis! ♥

 
wiper

wiper

29 mars 2018 07:55

Vilken underbar bild från Holland och även på dig där du står där så fin och gullig. Jobbigt när mediciner ger biverkningar för då måste det ju finnas andra alternativ men så är det inte jämt Tänk att du bott i Holland. Jag har varit till Amsterdam på 1970-talet och det var en upplevelse.

Det är så tråkigt att du måste avstå från saker när du vill så mycket. Det verkar som allt skit drabbar dom som verkligen har lust och kreativitet. Hoppas ni har sol där precis som hos oss. Tyvärr har kylan kommit tillbaka och det är minus 9 grader. Jag skrev ett inlägg här för ett tag sen men det misslyckades tydligen.

Vad roligt att du får användning av det som är i paketet vännen. Tack för dina goa ord. Nu hoppas jag du mår bättre så du får en bra påsk. Grattis i efterskott till din pappa

Glad Påsk önskar både jag och Mr T

kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

29 mars 2018 09:46

Tack för dina fina ord vännen! Det var en härlig tid när jag var där, ett helt år av äventyr och massor av upplevelser som jag kommer minnas hela livet. Längtar tillbaks till den tiden ibland.
Din kommentar misslyckades inte, jag har inte varit här inne på jättelänge. Men tar med den här kommentaren eftersom den kom sist och innehållet i stort sett är samma. Ha en fin påsk ni med vännen! Kramisar! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards