Direktlänk till inlägg 15 januari 2019

Ja, se det snöar...

Av Pisan - 15 januari 2019 13:13

God tisdag! Här sitter jag med ont i halsen och huvudvärk. Och ute snöar det.


 


Var uppe tidigt i morse för jag skulle till vc och lämna prover, då snöade det inte. Gick direkt hem och lade mig i sängen igen för jag var såååå trött. Är jag fortfarande men kan ju inte sova hela dagen. Skall till vc igen, kl 15 för B12-sprutan. Resan till och från älsklingen var tuff, var helt slut i torsdags em när jag kom hem. Och igår hade jag huvudvärk och var sååå hjärntrött när jag kom hem. Parkerade mig i soffan och där höll jag mig tills det blev läggdax. Nu hoppas jag verkligen inte att jag dragit på mig nåt mer, med tanke på att jag har ont i halsen igen, det var där när jag vaknade i morse    Är sååå trött på det här snorandet och hostandet, och att känna sig helt orkeslös.


Jag fick hjälp av min dr angående myrkrypningarna, han ringde upp på em när jag kommit fram till Småland. Han är inne på att det är järnbrist jag har så jag har varit och lämnat såna prover nu på morgon. Jag vet dock inte om jag är inne på samma linje, mina järnvärden var jättebra i november. Men han skrev ändå ut medicin för myrkrypningar åt mig, Pramipexol. Har inte fått nåt sånt där "anfall" med myrkrypningar i hela kroppen sen jag började ta den, men å andra sidan så kommer inte de där "anfallen" varje dag, inte ens varje vecka, så det är svårt att veta om de funkar ännu. Får väl se här framöver. Ev kan jag behöva höja dosen för jag började med en liiiiten dos, det är bäst så med tanke på att jag är rätt känslig för läkemedel. Det verkar som att många fibrisar är det. Och så hör han, doktorn, väl av sig när han fått provsvaren antar jag, det hela skall ju följas upp.


Och i Småland har vi tagit det lugnt hela helgen, älsklingen är inte på topp han heller efter den här jäkla förkylningen vi fick i julas. Vi har kollat på Hobbitfilmerna, extended versionerna och i söndags gick vi till den lokala thai/kinesrestaurangen och åt buffé, muuuuuummmmmmmmmmmmsssss   


 


Ursmaskigt var det. På lördagen när vi skulle gå och handla så gick vi in på den lokala loppisen också. Där hittade jag den här lilla sötnosen:


 

  Klicka på bilden så blir den större.

Engelsk gammal burk, endast 10 kr. Det kallar jag fynd det   Älsklingen köpte sig en ny (begagnad, men ny för honom) datorskärm för den han hade innan har lagt av. Jag tror han gav 85 kr för den. Också ett fynd. 


Idag får min tvättmaskin jobba för fullt för jösses vad tvätt det fanns här hemma när jag kom hem igår.... Lilltrollet har varit ledig men inte varit hemma, så ingenting av vad jag hade tänkt mig skulle göras här i helgen har blivit gjort... Granen står så grön och grann i stugan fortfarande, hoppas den klär av sig själv och hoppar ner i säcken och går till källaren själv....


Nä, nu får jag se till att komma i kläderna, sitter här i nattlinnet. Ha en finfin tisdag!   

 
 
Ingen bild

Lena S

15 januari 2019 19:03

Wow vilken smarrig mat 😋

Åh den burken minns jag fanns hemma när jag va liten. Såå fin 😍

Jag hoppas verkligen du slipper sjukna om. Håller tummarna.👍✊

Kram💖

Pisan

17 januari 2019 12:44

Ja, det var verkligen smarrig mat! Mums! :-) Ja, burken är såååå fin, är kär i den :-) Halsontet har inte blivit värre, men inte bättre heller. Det värsta är tröttheten. Kramisar! ♥

 
Bittan

Bittan

21 januari 2019 12:14

Hej! Hur är det med dig denna måndag?
Här är jag så förkyld och har ögoninflammation men är något bättre nu.
Vilken fin burk du köpt så vacker.
Idag skall jag till stan och hämta nya mediciner. Imorgon fyller jag år men firar den imorgon med barnbarnen och sen på söndag med släkten.
Kram från Bittan

http://britt-marie .bloggplatsen.se

Pisan

21 januari 2019 13:12

Hej vännen! ♥ Jag har fått ont i halsen igen... Den här skiten går aldrig över känns det som. Är fortfarande extremt trött och blir matt så fort jag gjort något (typ som att hänga upp en maskin tvätt eller laga mat). Ja, visst är det fin min lilla burk :-) Grattis i förskott! ♥ Hoppas du får en fin födelsedag! Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards