Direktlänk till inlägg 26 februari 2019

Så pessimistisk är jag

Av Pisan - 26 februari 2019 11:28

Fy vilken natt jag har haft! När jag sovit 2 timmar vaknar jag av att jag har världens killehosta och är kissnödig. Tog en bra stund innan hostan gav sig och jag somnade om. Sov nån timme, 2-3 kanske, och så var det dags igen med killehosta och ett toalettbesök. Och så en repris igen 2-3 timmar senare. Igår rann näsan hela dagen och jag var säker på att det är pollen som gör att näsan rinner för vi har tydligen höga halter av hasselpollen här just nu. Men på kvällen började jag hosta - har för mig att man kan hosta av allergin också men jag känner mig riktigt risig idag så jag undrar om jag inte blivit förkyld, eller kanske inte.... VET INTE!! Skit samma, det är jobbigt i vilket fall som helst.... Och jag vill ju sova på nätterna! Inte hosta.


Idag skall jag posta 3 armband jag gjorde igår som jag fick en beställning på. Och så skall jag hämta ett paket som kommit. Det innehåller de här:


 


Bilden har jag lånat av Min Fot. Måste ju vara ok att låna bilden och skriva var man lånat den ifrån. Jag menar: Jag gör ju gratis reklam för dem för sjutton jue.... De har jättefina fotriktiga skor där och dessa verkar vara nåt för mig. Och visar det sig att det inte är det så är det ju bara att skicka tillbaka dem. Beställde dem i söndags och de är redan här, det var snabbt jobbat.


Här kommer bilder på armbanden jag gjorde igår:


     


Klickar du på bilden så blir den större.


Idag skiner solen och det skall visst vara c:a 10 grader ute. Rena vårvädret. Vågar man tro på att vintern är slut? Jag tror faktiskt inte det, den kan smälla till igen med snö och minusgrader. Så pessimistisk är jag   


Ha en finfin tisdag goa du!   


                                                      -----------------------------------------------



Tillägg någon timme senare: Har läst på om allergi nu. Man kan ha hosta när man är allergisk mot pollen, och då utvecklar man ofta astma.... Ingen höjdare. Men hur som helst så ska man söka läkare så jag får väl göra det då, får gå till Lättakuten på vc imorgon kanske. Behöver nån form av inhalationsmedicin antar jag. Räcker det inte med all annan skit jag har?    Sitter här nyduschad och nyfärgad i håret. Är helt slut. Hur skall jag orka gå till vc för min B12-spruta? Suck, pust och stön....





 
 
Nilla

Nilla

26 februari 2019 14:32

Snygga skor som dessutom ser sköna ut ju. Jag tycker det är hopplöst att hitta både snygga och sköna skor. Kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

26 februari 2019 16:02

De är sköna! Har gått med dem här hemma en stund nu. Jag har extremt jobbiga fötter och kan inte köpa skor i "vanliga" skoaffärer utan det blir i butiker som har fotriktiga och ortopediska skor, jag har även inlägg. Men i sandaler har jag inga inlägg, då måste skon vara mjuk och skön - och det var dessa. Hade de inte varit så dyra så hade jag köpt ett par rosa också :-) Det finns ju tyvärr inte så många sådana skoaffärer men för oss här i Göteborgstrakten finns ju Bekväma Skor som i o f s stänger men någon annan skall visst ta över och ha kvar ortopedverkstaden. Det skall även finnas Cinnamon-skor att köpa där - och de är ju sååå snygga! Har aldrig provat ett par men det blir kanske av i sommar. Kramis! ♥

 
Lena S

Lena S

26 februari 2019 21:50

Trist med allergin.
Jag brukar åxå känna av det. Men enligt vc är jag inte allergisk, konstigt. Jag blir bättre av allergimedicin iaf.

Snygga sandaler 😍

Och snygga armband 😁 och tänk att dom är mina. 🥰
Kram ❤

http://enbrakansla.blogg.se

Pisan

27 februari 2019 09:45

Ja, det är jobbigt med allergin. Inatt har jag fått sova i a f, inga hostanfall. Ja, de är dina :-) Hoppas du får dem med posten idag. Kramis! ♥

 
wiper

wiper

28 februari 2019 16:00

Då fick jag svar på varför jag är så dålig i halsen för jag brukar reagera på pollen mer och mer under vårarna. Jag lånar ofta bilder som jag sätter mellan mina egna och länkar då och jag har inte fått nån bakläxa än ;)

Jag skall skaffa mig loumedal ögondroppar och annat för pollen innan man blir för dålig. Vilka fina armband du gjort

Ha det nu bra
kram från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

5 mars 2019 13:21

Tack! Det var kul att pärla lite, det var så länge sen. Det är nog bra att bunkra innan rusningen börjar, då tar de receptfria preparaten slut på apoteken, samma visa varje år....
Ha det bra du med vännen! Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards