Alla inlägg den 20 mars 2019

Av Pisan - 20 mars 2019 14:33

    


Hej där godingar!   Här sitter jag, för en stund sen fick jag i mig frukosten. Har haft en skitnatt. Somnade inte förrän någon gång mellan 05.30 och 06.00 tror jag. Förbaskade fullmåne!!   Efter att jag somnat så blev det ingen go sömn precis, sov nån timme och sen var jag vaken igen och somnade till slut om igen och sov ett par timmar till. Är inte speciellt trött nu men jag kommer bli om ett par timmar. HATAR när det blir såhär. Hoppas verkligen att jag får sova inatt. Håll tummarna för mig.


Växten och krukan på bilden ovan har jag i mitt vardagsrum. Hittade krukan (med en annan växt i) på Lidl när jag var hos älsklingen förra gången. Han fick växten av mig så tog jag med mig krukan hem. Tycker krukan är jättefin   


När vi var på loppisen i lördags hittade jag även det här handstöpta ljuset, för endast 30:-, som fick följa med hem:


 

Köpte liknande handstöpta ljus i höstas på loppis som jag hade framme och tände i julas. Tycker de är så fina.


Sitter här och lyssnar på The Rolling Stones. Köpte några begagnade cd´s av en bekant till älsklingen, som gjorde sig av med mängder av skivor, i helgen. 10:-/st. Köpte Stones "Tattoo You" och "Bridges to Babylon" och "War" av U2. Hade inte dessa innan, det är ju gamla skivor alla 3, från 80- och 90-talet. Lyssnade nästan hela dagen igår och de får nog snurra några varv idag med   



Såg jättefina väskor på en blogg som bloggaren köpt. Är ju väskgalen    Kom då att tänka på att jag fick en jättefin väska i julklapp som jag inte visat än. Fick den av lilltrollet:


 


Fin va? Och på andra sidan ser den ut såhär:


   

Klicka på bilden så blir den större.


Och i ligger den där mörkt blå axelremsväskan, den tar upp nästan all plats i den mönstrade väskan så jag kommer inte att ha den i. Jag har två andra sådana där "stoppa-i-väskor" som är mindre, där man kan ha i plånbok o s v. Blev jätteglad när jag fick den här väskan, det är precis min stil. Hon känner sin mor det lilla trollet   


Idag är det lite disigt ute, solen finns där bakom tunna moln och det är 10 grader. Det blir en kort dag idag eftersom jag kom upp så sent. Städning av badrummet står på schemat, annars blir det lugnt. 


Hoppas du har en fin onsdag, tjingeling!   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards