Alla inlägg den 23 november 2020

Av Pisan - 23 november 2020 12:56

 


Nu börjar det närma sig advent. Jag har börjat pynta liiiite här hemma. Om jag orkar blir det nog mer i veckan. Men inte idag. Har huvudvärk och är såååå trött. När jag skrivit klart här kommer jag placera mig i soffan. Det har blivit soffan mycket senaste tiden. Varje dag så läser jag ju här i bloggen vad jag skrev här för 1 år sen, 2 år sen o s v. Och en sak är helt klar. Jag har blivit sämre. Helt klart. Ganska mycket faktiskt. Jag orkar inte längre stå i köket och laga mat t ex. Jag orkar knappt duscha längre, det är jättejobbigt och jag blir så himla trött efteråt. Orkar inte gå ut. Sover upp till 12 timmar. Mitt minne har blivit betydligt sämre. Relationen mellan mig och dottern här hemma blir påverkad av just att jag inte kommer ihåg saker och ting, hon blir irriterad.... Jag orkar inte städa längre, det var det i o f s länge sen jag orkade men lite har jag orkat med, har kunnat bidra med lite av det. Men inte längre. Det krävs stark viljeförmåga att gå upp på morgnarna, jag vill gärna ligga kvar i sängen, skulle kunna ligga där hela dagen också, och halvsova. Jag har konstant dåligt samvete för att dottern får göra så mycket här hemma. Hon jobbar ju och har ju också fibro och begränsat med ork. Dock inte så lite ork som jag men ändå....


Nu är jag jättetrött och skall gå och lägga mig i soffan. Ha en finfin måndag!   Tjingeling!   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards