Direktlänk till inlägg 30 november 2021

Nu har det blivit vinter

Av Pisan - 30 november 2021 13:38

Halloj! Japp, såhär ser det ut här nu, det har kommit en hel del snö inatt. Mer snö skall komma imorgon. Kallt har det varit också, -9 inatt när jag gick och lade mig. Somnade i soffan och vaknade vid halv 4, då var det kallt ute.

Vaknade med huvudvärk. Ventilationen i huset har lagt av, som den brukar göra på vintern när det blir kallt. Så just nu stinker det cigarettrök i min lägenhet... :-(

I söndags plockade jag fram lite tomtar. Tänkte att om jag ställer det mesta på nästan samma ställe så blir det lättare att plocka undan allt sen :-D

Som ni ser, i a f ni som läser min blogg i webbversionen, så har det julats till lite här. Det går ju inte att göra i appen så jag har bett om hjälp med det av min goa vän, och bloggvän sen många år nu, Malin som har bloggen Öppen ridå här på Bloggplatsen. Jag har fortfarande inte någon fungerande dator. Tusen tack igen Malin! <3

Nu önskar jag er en fortsatt fin vintertisdag! Tjingeling! <3

 
 
wiper

wiper

30 november 2021 16:01

Oj! ser att ni fått snö i Götet men det är ju ingen höjdare för dig. Här har vi bara frost men 13 grader kallt i morse. Så trist detta med ventilationen för man skall inte behöva få in lukt från andra. Sen dom gjorde stambyte hos oss så får vi in både vitlöksdoft och annan matlukt. Vi hade det bättre före. Vi skall klaga på detta.

Vad många fina julsaker som står där och så bra tänkt av dig att samla alla där. Så skall jag göra nästa jul och sen placera ut så det var ett bra tips

Vad gulligt du skriver på slutet ;) du är för go vännen. Det var bara roligt att kunna hjälpa till. Du har hjälpt mig flera gånger genom åren då jag haft problem med att komma in och sen har jag fått fråga dig om detta med att inte alltid kunna komma in på bloggen


Ha en skön eftermiddag och kväll
kram från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

1 december 2021 19:23

Just nu vräker det ner snö och det blåser rejält. Snöstorm kan man nog kalla det.
Ventilationen funkar just nu, det har varit lite av och till sen igår em. Hoppas de får ordning på den snart. Vad bra det är att vi kan hjälpa varandra.
Ha det fint du med vännen! Kramis!

 
wiper

wiper

2 december 2021 15:17

Här har vi inte fått nån snö än och det är vindstilla. Det kommer nog hit snart också. Vill inte ha snöstorm. Skönt om det ordnar sig snabbt med ventilationen. Det är verkligen härligt att kunna hjälpa varandra.

Ha nu en skön torsdag
kram från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

3 december 2021 11:18

Vi fick ännu mer snö igår kväll och inatt. Minns inte när vi hade såhär mycket snö senast.
Ha en finfin helg vännen! Kramis!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards