Direktlänk till inlägg 11 juli 2022

Hemma igen

Av Pisan - 11 juli 2022 09:39

 

God morgon! Hemma igen! Nu var det ett tag sen jag skrev. Har tillbringat 2 veckor med älsklingen. Nu är jag hemma 1 vecka. Han och hans killar åker till Prag med innebandylaget på cup idag och kommer hem på söndag. Sen har han 1 vecka kvar på semestern så på måndag, om 1 vecka då, blir jag hämtad för att tillbringa sista semesterveckan tillsammans med honom och hans killar. Jag kom hem igår eftermiddag. Försöker komma på vad vi gjort de här 2 veckorna.... Vi var ju i Alingsås en av dagarna i a f, men det skrev jag ju om. Vi har mest tagit det lugnt och hållt oss på hemmaplan. I torsdags var jag på mammografi och då passade vi på att åka till Mölndals Galleria efteråt. Där gick vi runt lite och så fikade vi. Vi har även varit i Brobacka och våffelcaféet där, då var älsklingens killar med också. Och så har vi varit och hälsat på mina föräldrar en dag. Har även hälsat på älsklingens mamma. Och i lördags var älsklingens pappa och fru och hälsade på oss, då åt vi middag tillsammans allihop. 


Bilden ovan tog jag under veckan uppe i Härjedalen. Den är tagen vid Uppvallens fäbod i Lofsdalen. Här kommer lite mer bilder därifrån:

                         

Där har de även glampingtält där man kan bo:


 

Vi var ju där innan turistsäsongen dragit igång så det fanns inte en människa där så därför kunde jag ju fota precis hur mycket jag ville. 


Den här veckan skall här städas, så mycket som jag orkar. Här är dammigt och golven är inte roliga.... Dammråttorna hälsade mig välkommen igår när jag kom hem   Och så har jag lite smycken som skall göras, beställningar. Har även beställning på ett kort, men de grejer jag behöver till det har jag beställt och det har inte kommit ännu. Så jag hoppas det kommer den här veckan. Och på onsdag skall jag åka till Partille och möta upp mamma och så skall vi gå till äldsta dotterns lägenhet och vattna, hon och sambon är i Strömstad. Lilltrollet har äntligen sommarlov och nu jobbar hon ett par veckor sedan åker hon och pojkvännen till Skottland och Edinburgh. 

Balkongen behöver också städas. Har inte gjort det än. Förra måndagen åkte vi till tippen med lite grejer som skulle slängas som stått ute på balkongen. Och där de stod finns det nu en massa löv och annan skit så det behövs sopas ordentligt. Räcket behöver våttorkas, likaså fönsterbläcket. Fönstren skall jag och älsklingen tvätta en dag i nästa vecka. Det är verkligen behövligt. 


Nu skall jag käka frukost. Har bara fått i mig teet än så länge. Semlete, det är supergott! 


Ha en finfin vecka!   Tjingeling!   


 
 
wiper

wiper

13 juli 2022 07:34

Vad mycket härligt som händer hos dig och vilken toppenkille du har träffat och han har fått en toppenfin tjej också. Vilket vackert ställe ni besökte och nu fick jag lära mig nåt nytt "glamping". Toppen att vara först på plats. Vad härligt att dina döttrar har så härliga resor att se fram emot. Jag har alltid velat resa till Skottland men det blev aldrig av, kom för mycket emellan


Ha en härlig onsdag
Kramar från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

13 juli 2022 09:18

Tack vännen, vad fint du skriver ♥ Ja, han är verkligen toppen ♥ Jag har också alltid velat åka till Skottland. Blev jätteintresserad av skotsk historia när jag läste Outlanderböckerna för första gången för c:a 20 år sen och skulle så hemskt gärna vilja åka dit.
Ha en fin onsdag ni med! Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards