Alla inlägg den 27 september 2022

Av Pisan - 27 september 2022 10:07




Halloj! Ny vecka igen. Och nu är det verkligen höst på riktigt. För mig blir det det först när ekarna här utanför ser ut såhär. Och det gula kom först i början på förra veckan. Bilderna är tagna alldeles nyss.


Har haft en bra men intensiv helg. Älsklingens yngste son fyllde ju år i fredags. Och på vägen till älsklingen, när han hämtat upp mig, stannade vi till vid en klädbutik de har där i byn där de bor och köpte en jättefin luvtröja åt honom. Han hade även önskat sig en fotbollströja, en ÖIS-tröja, som älsklingen hade köpt tidigare i veckan. Den där klädaffären vi var i är väldigt populär, de har bara herrkläder och då endast s k märkeskläder. Han fick ett par tröjor till under helgen, vi hade ju kalas för honom på lördagen. Då blev det god pärontårta på den första "bjudnigen" och senare på em blev det smörgåstårta och kladdkaka med grädde. Kladdkakan bakade älsklingen, den blev jättegod. Jag älskar kladdkaka     


 



På söndagen var det 2 träningsmatcher för älsklingens äldste son som stod på agendan. Och eftersom älsklingen är ledare i sonens lag så blir det ju att man skall vara där 1 timme innan match så det blev väldigt mycket tid där i idrottshallen. Och så var det ju lite väntan mellan matcherna och även efteråt då killarna ska duscha efter matchen. Jag hade sällskap av älsklingens mamma som vi hämtade upp på vägen dit och älsklingens söners morfar. Det blev förlust i första matchen och vinst i den andra. Sen var det bara till att åka hem och göra middag. Vi gjorde klyftpotatis och stekta skivor av fläskytterfilé som vi kryddade bl a med Söstrene Grenes vitllökspeppar, den är sååå god. 


Igår morse regnade det när jag vaknade, det höll på hela dagen. Jag var såklart helt slut efter helgen, det blev lite för mycket för mig så jag var rätt mör igår, det är jag idag med. Låg mest i soffan igår, kollade på Chicago Med, jag har nyss fått Viaplay via Tele2 play (jag har Tele2 som bredbandsleverantör och har även mitt mobilabonnemang där) och då fanns det flera säsonger av Chicago Med som jag inte sett innan, hade bara sett 4 säsonger tror jag och det finns fler. Himla bra sjukhusserie får jag säga. Jag gillar sjukhusserier. Kollade sent igår kväll, det är svårt att sluta och jag nickade till och vaknade av smärta, i tungan. Jag lyckades att bita mig i tungan   Knäppt, jag vet   


Är seg idag med. Hade behövt sova några timmar till men idag fick jag gå upp lite tidigare än vanligt, mellan kl 09 och 17 skulle man komma och byta ut brandvarnaren, och de kom redan vid halv 10. Skönt att slippa gå och vänta på det hela dagen. Denna brandvarnare är kopplad till fastighetsägaren, så går den igång går larmet där också. Så det gäller att vara snabb om man råkar få igång larmet av misstag.


Så idag blir det nog en hel del avsnitt av den där serien och kanske ett eller ett par julkort blir gjorda också. Vi får se.


Ha en fin vecka!   Tjillevippen!   


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards