Direktlänk till inlägg 17 maj 2017

Man kan ju inte få allt

Av Pisan - 17 maj 2017 11:45

 


Halloj! Här är jag!   Har hittat in hit igen efter helgen. Kom hem i måndags eftermiddag men sen har jag varit så trött så jag har inte orkat med datorn över huvud taget. Har haft det både bra och dåligt i helgen. Mådde inte så bra i söndags, men man kan ju inte få allt, eller hur? Idag känner jag mig lågtryckssjuk, det är lågtryck så det är inte så konstigt kanske. Det är dimmigt ute, sådär duggregnsdimmigt. Blir en dag inomhus idag. Hade egentligen tänkt gå ut men när jag tittar ut så tänker jag att det jag tänkt göra kan jag göra i morgon, då skall det visst bli bättre väder.


Vi tog det lugnt i helgen. Var på bio på fredagen, såg King Arthur Legend of the Sword. Trots dålig kritik tyckte jag den var bra. Helt klart sevärd.


 


På lördagen var vi på byn och shoppade kläder till älsklingen som han skall ha när mitt lilltroll tar studenten 7 juni. Det gick snabbt och lätt. Sen cyklade vi till Lidl och handlade lite mat. Senare på em lagade älsklingen hamburgare till oss. Han picklade rödlök också som vi hade på burgarna, jättegott!


Vad fint det är nu ute när allt blir grönare och grönare! Det tänker man extra mycket på när man åker buss ganska långa sträckor, som jag ju gör när jag åker till och från min älskling i Småland. Det växer vitsippor i nästan vartenda dike längs med vägen.


 


Såg även att lupinerna är på gång, deras blad och stjälkar är på väg upp en bra bit. Gillar lupiner, de är så fina. Vet att många tycker att det är ogräs men så tycker inte jag   


Nu skall jag plocka undan disken efter frukost och sen skall jag vattna mina växter här hemma. Ha en fin onsdag!   


 

 
 
Ingen bild

Lena S

17 maj 2017 15:14

Jag gillar åxå lupiner men jag förstår om folk inte vill ha dom i trädgården. Det hade jag förut, dom tog över hela rabatten.
Här är det åxå regn idag. Men det behövs, det är så torrt.

Picklad rödlök, det lät gott. Det måste jag prova.

Kram

Pisan

18 maj 2017 11:16

Ja, det är torrt och regnet som kom behövdes verkligen. Idag är det sol och varmt ute, det blir några timmar på balkongen tror jag :-) Ja, testa det, det var gott. Kram! ♥

 
Ingen bild

Pea

17 maj 2017 20:25

Min far tyckte att lupiner var ogräs, och hög ner dom med lie. Jag tyckte dom var fina. Jag försökte få honom att ändra sig utan framgång. När han dog så kremerades han och sen grävdes askan ner i en minneslund som ligger så vackert på en backe. Han hade visat mej var på den där kullen han ville vila, och jag lyckades övertala prästen att han skulle få sin sista vila just där. Där är bara grönt fint gräs. Men ett par år senare när jag kom dit på sommaren så växte där EN blomma på hela kullen, och just där min far vilade. En väldigt fin lupin!!

Pisan

18 maj 2017 11:14

Hi hi! :-) Det hade han ju inte gillat :-) Kram! ♥

 
Nilla

Nilla

18 maj 2017 08:43

Nu är det verkligen vackert i naturen. Det knoppas och blommar och fåglarna kvittrar vackert. Kram 💖

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

18 maj 2017 11:14

Ja, det är så fint. Härligt att höra fåglarna kvittra :-) Kram! ♥

 
Annelie

Annelie

19 maj 2017 06:46

Jaaee,, vem blir inte deppig av det vädret du beskrev ni hade i onsdags..??
För igår torsdag hade ni väl lika fint som det verkar ha varit av de största delarena av Sverige...??

Lupiner ja,, det är inte ofta man ser det här nere, men hemma i Värmland finns det massor.
Här nere har de stockrosorna, men de finns inte hemma i Värmland.

Trevlig Helg.. // Kramar om Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Pisan

19 maj 2017 07:42

Ja, igår var det sol hela dagen, och skitvarmt, phuu... Varför kan det aldrig bli lagom väder?? Stockrosorna är jättefina de med ju. Ha en trevlig helg du med vännen! Kram! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards