Direktlänk till inlägg 29 maj 2014

Vad är det för dag idag?

Av Pisan - 29 maj 2014 10:49

                                      Jo! Det är ju Mickis födelsedaaa!! Hurraaaa!   GRATTIS!   


 


Helt otroligt att jag är uppe vid den här tiden redan med tanke på att jag var på utflykt igår. Känner mig mör, det gör jag, rejält också, men jag känner inte att jag behöver ligga ner. Och det är ganska otroligt för mig   Det brukar vara så jag reagerar när jag varit iväg på nåt sånt här. Hade det jättegott där ute på Vrångö. Hade verkligen en toppendag. Jag gick ganska mycket, för att vara jag, så ont i fötterna har jag idag, rejält. Och så har jag fått en blåsa under vänsterfoten. Att det alltid skall vara så när man byter från vinterskor till sommarskor, det var ändå sandaler som jag haft i flera år och de är jättesköna. Det som förtog lite grann av det hela igår var vinden, det blåste som f-n. Vi hade nog stannat längre om det inte blåst som det gjorde. Mot slutet satt jag med jacka på mig och det är inte likt mig alls, jag är alltid varm och svettas mycket i vanliga fall. Idag är näsan och pannan röda   Det var blå himmel hela dagen, inte ett moln... Jag glömde ju kameran hemma men jag tog ett par bilder med mobilen och nu har jag suttit här en bra stund för att försöka få över de där få bilderna till datorn.


    


Den här bilden tog jag med en app på mobilen och tyvärr kom texten och allt det där med också när jag förde över bilden från mobilen till datorn:



 


Det här vart de enda bilder jag tog, tyvärr. Men vi skall åka dit fler gånger i sommar, när det inte blåser så... Då får jag ta fler bilder. Jag hade sand överallt när jag kom hem igår, handväskan var full med sand   


Idag blåser det lika mycket som igår. Men jag håller mig nog mest inne idag. MÅSTE städa, jag bara verkligen måste det. Det är så jäkla dammigt här hemma. Och så ska jag tvätta flera maskiner. Har redan kört igång nr 1. Diskmaskinen är också igång. Idag skall här bli rent här hemma!


Vad skönt det var att sova till 9-10-tiden i morse då, utan att bli väckt av bygget och parkeringsbyggnationen som jag har inpå mig här, i vanliga fall kör de igång strax innan 7 på morgnarna.


Nu blir det frukost. Ha en finfin söndagstorsdag!   


 


 
 
Ingen bild

Monachos

29 maj 2014 11:42

Har varit på Vrångö en gång när det var skolutflykt för någon av barnen - kommer inte ihåg vem - så länge sen men det är fint där kommer jag ihåg och man skulle egentligen åka mer ut till havet för det är nog lite välgörande att vara i den miljön tror jag - så därför är du (håller tummarna för fortsatt) pigg och ändå inte helt slut idag. Själen ska ju ha sitt och det är nog så viktigt. Må gott

Pisan

29 maj 2014 13:10

Ja så är det, själen behöver sitt. Tar en paus i dammandet nu. Känner mig rätt seg nu, kanske ska jag sova lite middag när jag är klar... hmm... Får se. Eller så sätter jag mig i skuggan på balkongen. Sol fick jag så det räcker igår. Pannan bränner bra idag :-) Kramis! ♥

 
Dehäreja

Dehäreja

29 maj 2014 14:20

Städa?!.... Försök med att öppna ett REJÄLT korsdrag så kanske du kan vänta ett par dagar till med städningen ;)

http://dehareja.blogspot.se

Pisan

29 maj 2014 14:35

Hi hi! :-D Du e la go :-) Jag har redan dammat och dammsugningen har jag delegerat :-) Kramis! ♥

 
mickis

mickis

4 juni 2014 17:04

Tack min vän ❤

http://meramickis.blogspot.se

Pisan

4 juni 2014 18:24

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<<
Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards