Direktlänk till inlägg 1 juli 2014

Livet är orättvist

Av Pisan - 1 juli 2014 10:22

 

Ikväll spelar Rolling Stones i Stockholm. Jag har varit med och tävlat om biljetter. Men icke att man vann nåt, så klart   Och köpa några egna finns inte på kartan. Är man sjukpensionär lever man på luft, för pensionen är så liten så den märks inte. Idag tycker jag att livet är orättvist. Det är massvis med saker man inte kan göra när man lever på luft. Man kan inte åka på semester. Sånt som jag kunde när jag var frisk och orkade jobba heltid. Då kunde man åka på härlig semester till värmen t ex. Till:


                              

                                               

t ex. Det var ju sånt som jag ville kunna fortsätta med. Det var ju det som man tyckte var guldkanten på livet. Det fanns inte på kartan att man skulle bli sjuk och att allt det där man tänkt göra inte skulle gå att genomföra... Jag vet inte hur många gånger jag frågat: Varför just JAG??? Varför skulle just JAG bli sjuk? Varför måste jag sitta bredvid och titta på när alla andra kan göra det de vill, åka på sina semestrar, gå på konserter o s v. Jag blir så ledsen varje gång jag läser på Facebook eller på nån blogg att någon skall åka dit och dit och dit och ha så gott i solen. Det är tortyr! Jag som verkligen behöver den där torra goa värmen för att lindra min värk kan absolut inte åka, för jag lever på luft. Livet är ta mig fan orättvist   


I morse när jag gick upp satte jag mig vid den nya cirkulationstränaren (som jag kunnat köpa p g a skatteåterbäring, annars hade jag inte haft råd) och det pirrar gott i fötter och ben, mest i benen. Man får inte sitta så länge så här i början, man måste sakta vänja sig vid det här, annars får man myrkryp på kvällarna när man skall sova och det vill jag ju inte. Det är den här jag köpt:


 


Idag har vi grått väder igen, och just nu åskar det men det regnar inte. Idag är det dags för B12-injektion nr 1 för veckan. Men inte förrän senare i em. Måste handla hem lite mat, även om jag lever på luft så äter jag ibland...

Det blev inte bakat igår heller. Får se hur det blir med det idag. Vet inte om jag orkar för jag är lågtryckssjuk så det skriker om det idag. Värk, värk och värk...


Nej, nu slutar jag, det blir för negativt det här...


Ha en fin tisdag!   


 


 
 
Ingen bild

Lena S

1 juli 2014 11:51

*Kramar om dej*
Livet är inte rättvist. Pengarna räcker aldrig... :-(
Kraaaaaam

Pisan

1 juli 2014 14:40

Nej, pengarna räcker aldrig... :-( Kraaaam! ♥

 
mickis

mickis

1 juli 2014 12:21

Jag kan bara hålla med... :-(
LIVET ÄR DJÄVLIGT ORÄTTVIST!!!
är det ngt vi hade behövt för att orka trots alla dessa djävla motgångar är en semester :-) MEN ICKE SA NICKE... :-(
Vi har ju ett paradis att åka till.. stugan men som du vet så känns det inte som ett paradis nu.. skulle önska att vi kunde vara där en-två veckor ensamma... Iår vill jag inte ens att det ska bli semester...
FAST det blir nog bra när vi väl är där :-)

Så fin den är cirkulationstränaren... Hoppas den fungerar!
Kram ❤

http://meramickis.blogspot.se

Pisan

1 juli 2014 14:42

Vi skulle egentligen få värmeresor av FK tycker jag, vi mår ju så mkt bättre av det. Kommer ni inte vara där nåt själva alls i år då? Håller tummarna för att det blir bra när ni väl är där ♥ Kramis! ♥

 
TjockMorsan

TjockMorsan

1 juli 2014 21:50

Håller med! Livet är orättvist! Och med det här vädret som råder just nu, mår man ju verkligen inte bättre utav. Tycker jag har ont överallt just nu och känner mig grymt stel och stapplig.
Hoppas verkligen din cirkulationstränare ger önskat resultat, så det inte känns som du slängt pengarna i sjön.
Ja, vi är nog allt för många sjuklingar som försöker att få det att gå ihop sig, månad efter månad, år efter år. Lite lättare kanske det är om det finns två inkomster i familjen? Nu ska jag ju verkligen inte klaga, då jag har en älskling som rycker in när det kommer extra utgifter, som t ex studentfesten. Det är mer än äldsta dotterns pappa kunde tänka sig att göra, men komma på festen och skryta över hur stolt han är över henne gick bra, men i övrigt tycks han glömma sin enda dotter. :(
Jag har aldrig varit något större Rolling stones fan, men jag skulle ändå velat se gubbarna som "still going strong", för frågan är ju hur länge till de orkar?
Massor av kramisar! <3 <3 <3

http://tjockmorsansblogg.blogspot.se

Pisan

2 juli 2014 10:01

Jo, det är klart att det är lättare för dem som är två vuxna i ett hushåll, men nu är jag ju ensam om mitt hushåll...
Rolling Stones fick strålande recensioner, de levererar fortfarande lika bra, jag tror de håller på tills de lägger näsan i vädret... Kram! ♥

 
mickis

mickis

1 juli 2014 22:42

Jo det kommer vi.. men "det tar emot" ;-)

http://meramickis.blogspot.se

Pisan

2 juli 2014 10:01

 
bittan

bittan

2 juli 2014 20:44

Hej! Jag håller verkligen med dig att livet är orättvist man vill ju inte vara sjuk. Ja det är tur att man har en man som arbetar och vi kan åka några dagar på en semester upp till Dalarna senare i sommar.
Nu får du titta in på min sida då jag äntligen har skrivit några rader där.
Vad tråkigt att du inte vann biljetter. Jag såg i Aftonbladet att det varit bra. Jag skulle så gärna viljat åka och sett på detta men orkar inte detta just nu. Rolling Stones och Beatles var ju de första popbanden man lyssnade på när jag var tonåring.
Ha en bra fortsättning på kvällen. Kram Bittan

http://britt-marie.bloggplatsen.se

Pisan

3 juli 2014 09:37

Hej vännen! Det hade varit kul att vara med på den tiden de här banden hade sina storhetsdagar, när det var nytt, men jag föddes lite försent för det även om jag är född på sextiotalet.
Vad kul att ni kommer iväg på en liten semester! Dalarna ska ju vara fint, skulle också vilja åka dit, skulle även vilja åka till Öland och Gotland, där har jag inte varit. Sverige är ju så fint på sommaren, åker hellre på solsemester på höst/vinter/vår och semestrar i Sverige på sommaren, om jag hade kunnat åka på semester vill säga. Norrland vill jag också uppleva. Ska kika in på din blogg. Ha det gott! Kramisar! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards