Direktlänk till inlägg 4 juli 2014

Fredag!!!

Av Pisan - 4 juli 2014 08:56

 


Yes! Finally Friday!   Idag är jag uppe jättetidigt. Har en tidig tid på vc för min B12-injektion. Jag vill duscha innan så då får man gå upp tidigt. Sitter här och värmer upp mig med en mugg te innan jag ska duscha bara, jag frös så när jag kom upp. Har under tiden jag fått i mig teet läst lite tidningar, läste bl a det HÄR  Sånt här skrämmer skiten ur mig. Hur bär de sig åt för att smittan inte sprider sig? Trodde sånt spridde sig jättelätt och jättefort men man har ju lyckats hålla det kvar där i ett par länder. Usch, jag ryser när jag läser det. Kanske har jag sett för många katastroffilmer? Vet inte, men det är hemskt skrämmande i a f. Där har vi en sak till som jag börjar fundera kring, det här med Läkare Utan Gränser. Det hade jag velat vara med på. Tänk om jag vid 14 års ålder begrep att mitt pluggande då skulle avgöra vad jag kunde arbeta med i vuxen ålder... Jag hade hemskt gärna velat bli läkare, eller möjligtvis sjuksköterska eller barnmorska. Hade jag någon av de 3 utbildningarna så hade jag kunnat göra skillnad här i världen. Hade garanterat engagerat mig i Läkare Utan Gränser. Vilket jobb de människorna gör! Helt otroligt. Hade gärna jobbat ett tag i fattiga delar av världen.


Igår var en riktig skitdag. Varken jag eller min kompis orkade hitta på nåt igår så vi ställde in. Jag låg i soffan med hemskevärken hela dagen   Såg på ett par filmer, bl a "Love, peace and misunderstanding" med Jane Fonda, den var riktigt underhållande faktiskt. Missade dock lite i början men det gjorde inget. Bra skådespeleri och härlig flower power-miljö.

Har nästan lika ont idag + att jag vaknade med huvudvärk. Hoppas verkligen att jag orkar ta mig till bussen i em och att jag kommer iväg... Att jag inte skall orka finns inte på kartan känns det som, jag SKA iväg. Men vad gör jag om jag är totalt slut??


 


Nu har jag fått i mig teet och ska dra mig mot duschen, det tar ett tag för det känns motigt. För att det är jobbigt. Är helt slut efteråt och sen har jag massvis att göra under dagen innan jag förhoppningsvis ger mig iväg österut vid 16-tiden i em.


Ha en finfin helg goa läsare!   


 


   


 
 
Ingen bild

Lena S

4 juli 2014 09:30

Hoppas du orkar ta dej iväg och att värken är snäll mot dej.
Ha en fin helg!
Kram

Pisan

4 juli 2014 10:02

Ja, det hoppas jag med. Tack detsamma vännen! Kramisar! ♥

 
wiper

wiper

4 juli 2014 11:39

Detta med Ebola skrämmer skiten ur mig också, så obehagligt och det gäller att få stopp på detta så det inte sprider sig över världen. Vi har ju rätt öppna gränser nu och många reser utomlands och då kommer det in via detta. Hoppas dom har extra kontroll nu. Jag ser ju också många katastroffilmer men nu börjar dom bli verklighet mer och mer så man får ångest av dessa

Läkare utan gränser är verkligen en bra organisation som verklig gör nåt och lyckas. Dom kan man lita på att pengarna kommer fram

Ingen vidare med värken och det har ju varit så tryckande en längre tid så jag själv har haft huvudvärk. Jag känner ungefär lika som dig i dag men i går när luften var så lätt att andas så mådde jag bättre. Jag sitter i nattlinnet fortfarande och har nog fibro för jag är så öm i huden och svullen under armarna.

Hoppas du snart mår bättre
Sköt om dig
kramar



http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

4 juli 2014 14:51

Håller med; Läkare Utan Gränser kan man nog lita på. Tycker det var jobbigare igår, lågtrycket som var över oss här hela dagen igår gör mig klubbad. Idag skiner solen emellanåt, gott. Kramis! ♥

 
mickis

mickis

4 juli 2014 14:40

Hoppas du orkar ta dig iväg till älsklingen :-)
Kunde väl vara mysig & att få vila upp sig lite på bortaplan tror jag gör dig gott :-)
Ha en fin fredag & helg!
kram ❤

http://meramickis.blogspot.se

Pisan

4 juli 2014 14:52

Det är ju så jag känner det; jag behöver bort litegrann, vila mig lite. Släpar snart iväg mig bort mot motorvägshållplatsen och mot Borås och Tranemo. När jag är framme kan jag ju lägga mig på soffan där, och bli uppassad... hi hi! :-D Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards