Direktlänk till inlägg 7 juli 2014

Måndag eftermiddag

Av Pisan - 7 juli 2014 16:02

 


Måndag eftermiddag. Hade tänkt att skriva i morse men det blev inte av, hade köksbordet fullt  med pärlgrejor. Höll på med ett armband till mig själv, eller rättare sagt; gjorde om ett armband som jag redan hade. Och jag var full med inspiration och pyssellust när jag kom upp vid 10, fast jag hade huvudvärk, så jag satte igång och greja med en gång    Huvudvärken sitter förresten fortfarande i    Så här blev armbandet:


 


Var på loppis i lördags och hittade där ett halsband gjort av någon slags nöt eller frö som man målat och ristat på, jättefina pärlor. Kostade dessutom bara 30 kr. Slaktade det och gjorde ett par örhängen, resten av pärlorna ligger i en skål med lite andra grejor, det skall bli ett halsband så småningom hade jag tänkt, ett långt ett.


    

Ingen bra bild, jag vet. Den är suddig... Lär mig aldrig den där kameran.


Köpte mig 2 toppar igår på Maxi i Borås, enfärgade. Den ena är turkos och de här örhängena kommer bli skitsnygga till den toppen   


Har haft det jättemysigt i helgen. Har inte gjort nåt speciellt utan mest haft det gott, tagit det lugnt. Vi grillade i lördags, lade färskpotatis med olja och kryddor i foliepaket och stoppade i ugnen till och på grillen låg det grillskivor av karré, bearnaisesås till det = supergott!! 


Idag har lillungen gjort sin första dag på sommarjobbet (stenugnsbageriet och kafét där hon jobbat extra under vårterminen) och kom hem med en överraskning till mamsen, en mugg latte macchiato. Hon vet att jag är tokförtjust i det   Gullunge. 


Hoppas du har en fin måndag!   


 


 
 
Ingen bild

Lena S

7 juli 2014 18:26

Bra att det kom nåt gott av huvudvärken, skaparlust. :-) Armbandet blev jättesnyggt och härlig färg på örhängena.
Lycka till imorgon!
Kram <3

Pisan

7 juli 2014 19:17

Tack vännen! I morgon får vi se hur det gått. Kram! ♥

 
Mickis

Mickis

9 juli 2014 14:37

Vad gulligt av lillungen❤️
Bra med ett sommarjobb o lote egna pengar :-)

Du är så duktig att hitta på armband & halsband :-)
Finfina grejer :-)

Låter som en härlig helg :-)
Man behöver det :-)
Kul med 2 nya toppar :-)

Ha en fin dag ❤️☀️
Kram

http://meramickis.blogspot.se

Pisan

10 juli 2014 12:10

Ja, det var jättegulligt av lilltrollet :-)Tack! Det gäller att ta vara på tillfällena när lusten och inspirationen kommer :-) Kramis! ♥

 
TjockMorsan

TjockMorsan

10 juli 2014 12:47

Låter som du haft en urmysig helg hos älsklingen. Man behöver inte alltid göra så mycket tycker jag, då det är så skönt att bara mysa tillsammans när man inte setts på ett tag.

Jag har haft en underbar helg i Stockholm, med familjen och barnbarnen. Finns fina bilder på min blogg som Lilltjejen har tagit. Nu är det bara J:et och Älsklingen som saknas, den sist nämnde hoppas jag kunna träffa till helgen, men det återstår att se hur det blir med det då jag har mitt stora barnbarn med mig hem. Skulle gärna vilja åka till J:et, men det blir också svårt så länge barnbarnet är kvar då hon har lite ont om plats för oss alla.
Smart att köpa gamla halsband och återvinna pärlorna till nya alster. Örhängena blev ju jätte fina! Hoppas huvudvärken slutar att plåga dig, men i den här värmen är det lätt att få skallebank om man dricker för dåligt.

Ha det så gott i sommarvärmen!
Puss & Kram! <3

Ps
Det går inte att klistra in hjärtan hos dig längre. :(

http://tjockmorsansblogg.blogspot.se

Pisan

10 juli 2014 13:38

Nu har jag tittat på dina fina bilder på din blogg. Ni har hunnit med mycket på de dagarna ni var där :-) Och vad mysigt att få med sig barnbarnet hem :-) Ha det nu så gott tillsammans! Kramisar! ♥

Jag kan göra hjärtan fortfarande... skumt... ♥

 
wiper

wiper

15 augusti 2014 17:47

Jättesnygga smycken. Har du såna små fredsmärken kvar? jag har stora som du gjort och dom har använder jag ofta men vill ha ett par till men mindre.

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

19 augusti 2014 12:23

Tyvärr så har jag inga såna peacemärken kvar, har bara stora tror jag. Kram! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards