Direktlänk till inlägg 29 juli 2014

Länge sen

Av Pisan - 29 juli 2014 10:24

 


God morgon! Nu var det länge sen jag skrev nåt. Har bara inte blivit av, dels så har älsklingen varit här i några dagar och dels har jag inte haft nåt att skriva om, har jag inte nu heller i o f s....   


Man blir hemskt slö och hängig av den här hemska hettan vi har    man orkar inte mycket och inspiration till att skriva nåt har inte infunnit sig... Men just nu är det rätt behagligt ute, synd att det inte kan hålla i sig hela dagen.


Fast nu kom jag på att vi ju var i Kungsbacka allihopa i lördags, ungarna köpte skor, Ellen på Freeport och Emma på Kungsmässan. Jag köpte 2 rosa fina pelargoner eftersom mina hänglobelior inte ville vara med längre och jag fick slänga dem. Så nu har jag fint på balkongen igen, det växer som sjutton där ute, mest är det pelargonerna och murgrönan som växer. Se där! Jag hade NÅT att skriva om ändå    Och på lördagskvällen var vi hos en kompis till mig allihopa och åt grillat. Det var både gott och trevligt. Och i söndags åkte älsklingen hem till sitt.


Jag är uppe tidigt idag för jag vill duscha innan jag ska till vc och få min B12-injektion. Ska vara där 11.45, förstår inte varför jag bokat tidig tid, kan vara för att det inte fanns nåt annat....


Nu kommer jag inte på mer att skriva. Ha en fin tisdag!   


 

Hit vill jag åka någon gång, är hemskt fascinerad av egyptisk historia.

 
 
Mickis

Mickis

30 juli 2014 08:25

Jag håller med det har varit alldeles för varmt... Men sen i söndags har det varit lite mer lagom värme här hos oss :-)

Idag skiner solen igen men det verkar blåsa rejält...

Vad roligt att ni gjorde den där utflykten till Freeport :-)

Låter som ni haft det väldigt mysigt men jag kan förstå att det blir lite tråkigt när älsklingen måste åka hem... Snart ses ni igen :-)

Ha en fin onsdag ❤️
Kram

http://meramickis.blogspot.se

Pisan

30 juli 2014 11:27

Samma här, det är bättre temperatur nu sen några dagar tillbaka.
Ja, det blir väldigt tråkigt när han skall åka hem... :-( Det dröjer ett par veckor innan vi ses igen tror jag. Kramis! ♥

 
wiper

wiper

31 juli 2014 09:39

Det är för varmt för mig också och mår man inte bra så blir det värre. Vad mycket kul ni haft det och vad roligt att det varit mässa där. Härligt att din kille varit där men förstår att det är tråkigt när han åker hem

Ha nu en skön dag i lite svalare väder

kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

31 juli 2014 11:11

Idag är det ju normal temperatur! Hurra! Då kanske man kan känna sig som en människa igen... Jag har lågtryckssjuka idag så om jag känner mig som en människa vet jag inte... Men det är jag ju van vid, tropisk hetta är inte normaltillstånd i a f. Och så är det torrt som fnöske i naturen så lite regn är välkommet.
Ha en fin dag vännen! Kram! ♥

 
Ingen bild

Monachos

31 juli 2014 11:11

Nu är man lite trött på värmen faktiskt. Skuggan är det som gäller om man inte är vid stranden och kan bada. Men nu kanske vi kan få ett par dagars med regn vilken jag välkomnar. Kul med freeport och fynd, längesen jag var där men nu har jag ju varit på Ullared som jag känner mig nöjd med shopping. Må gott

Pisan

31 juli 2014 11:12

Idag verkar det ju bli lite mer normal temperatur, och kanske kommer det lite regn, det behövs till naturen nu. Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards