Alla inlägg den 29 december 2014

Av Pisan - 29 december 2014 11:23

 


God morgon och god fortsättning på er alla godingar! (Jag säger god morgon fast det är förmiddag för för mig är det morgon, är rätt nyvaken) Hoppas julen varit toppen! Har haft en fin jul. På juldagen kom ju älsklingen, så jag har haft det jättebra och mysigt tillsammans med honom och ungarna, det som de (småtrollen alltså) varit hemma. Vi har ätit gott och bytt julklappar och kollat på tv och även varit ute lite. I lördags åkte jag och älsklingen till Sisjön för att handla hem lite nödvändiga förbrukningsvaror på Ö&B och Rusta. Handlade mat också. Och igår åkte han hem. I morgon ses vi igen då jag åker till honom för att fira nyår. Ungarna firar med sina kompisar.


Och det har ju kommit SNÖ! Den första snön kom på julafton. Sen har det blivit lite mer, senast igår snöade det. Vi har så pass mycket att småbarnen här i området kan åka pulka i backen utanför mitt köksfönster. Så lyckliga de var häromdagen när de kom med sina pulkor och skrek av kill i magen och glädje när de flög ner för  backen  Härligt.


Idag står det hårfärgning på min agenda. Och inhandling av förnödenheter i nån av matbutikerna här i byn. Det känns inte som vardag för det är helt öde här ute, ingen är och jobbar med färdigställandet av friidrottsplatsen utanför mitt rumsfönster och huset skakar inte och det väsnas inte. 


Nu blir det frukost. Ha en finfin måndag!   


    

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards