Alla inlägg den 21 december 2014

Av Pisan - 21 december 2014 18:02

 

Idag är det vintersolstånd! Hurrraaaa! Äääääntligen!!! Vi hälsar ljuset välkommet tillbaka! Det är ju verkligen nåt att fira, men det firar vi inte.... Utan vi firar att en liten pojkbebis föddes för lite mer än 2000 år sen i en liten by lite öster om Europa.... Vet dock inte om jag själv firar det, tror inte det. Jag är nog mer för det riktigt gamla fornnordiska firandet även om vi byter julklappar här hemma. Vi firar midvintern och ljuset på vårt eget sätt kan man säga   


 


Äntligen vänder det och vi går mot ljusare tider. Underbart. Sent ikväll är själva vändningen läste jag någonstans.


De 2 senaste dagarna har jag ägnat åt att sova. Är så förbaskat trött. Kan sova hur mycket som helst. Jag och lillungen gick till affären förut och det tog ut mig totalt. Låg ett par timmar efter det. Värmde sedan lite matrester och efter det gjorde vi chokladbollar, efter ett nytt recept där man har i stevia i stället för vanligt strösocker. Det var de äckligaste jag någonsin ätit!!!! Det tyckte vi båda två. Får se om vi gör ett nytt försök i morgon. Måste dock köpa hem nytt margarin och cocos först.


Hoppas du haft en fin dag och att du får en fin kväll!   


 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards