Direktlänk till inlägg 14 maj 2016

Mörkt

Av Pisan - 14 maj 2016 13:31

 


Idag är det m ö r k t ute, känns som kvällen fast klockan bara är 13.30 Man har ju vant sig av med mörker, det har ju varit fint väder så länge nu. Är seeeeg idag. Sov till 10 ungefär men jag har inte vaknat riktigt ännu känns det som. Blir en seg dag. Jag är ensam hemma nu, det var länge sen. Har glömt bort hur det känns också   Lilltrollet jobbar och storasyster åkte precis in till stan med en kompis. Ingen av dem dyker upp före middagen, lilltrollet jobbar till 18. Vet inte om jag berättat det men hon jobbar på sin gamla praktikplats, TGR inne i Göteborg.


Det blåser som sjutton ute, de numera gröna grenarna i träden rör sig rejält. Tror jag får tända i taket för det var värst vad mörkt det är. 


 


Förra året vid den här tiden förberedde jag mig för resan till Spanien. Jösses! Ett helt år har gått.... Nu håller jag och väninnan på att planera nästa resa dit som vi skall göra tillsammans, det blir i slutet på januari/början på februari. Det är då jag behöver komma till värmen som mest, när allt känns alldeles för mörkt och trist här hemma. Och sol är det där även om det är mitt i vintern. Väninnan är förresten där nere just nu.


Idag hade jag tänkt att ev åka till mina föräldrar men jag ställde in. Det värker alldeles för mycket i ben och fötter idag + att jag är såååå seg.


 

Ikväll är det dags för Eurovisionfinal ju, ska du titta? Det skall jag   


Ha en finfin lördag!   


 

 
 
Annelie

Annelie

15 maj 2016 01:26

Skoj för lilltrollet att hon får hoppa innoch jobba på TGR, för trivdes väl hon också..??
Visst är det konstigt att vara hemma själv...men hoppades du kunde njuta av dagen.

Såg musiken ikväll...jag tyckte inte rätt låt vann, min favorit var Rysslands bidrag.

Ha en goer fortsättning på helgen..// Kramelikram Annelie 💝

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Pisan

15 maj 2016 12:55

Hon ä l s k a r att jobba där :-D Hon blir så glad när de ringer efter henne. Hon skall jobba där i sommar också, 3-4 dagar varje vecka under hela sommarlovet. Gissa om hon när glad för det? :-)
Jag tyckte Australien och Polen var bäst. Ha en fin fortsättning på helgen du med vännen! Kramisar! ♥

 
wiper

wiper

15 maj 2016 12:00

Det fina varma vädret verkar ha fått ett abrupt slut för vi har rätt kallt här nu. Dina döttrar har fullt upp ser jag och man förundras över hur fort tiden går. Vad bra att lilltjejen har en praktikplats. Det blåste väldigt mycket här i går också.

Vad härligt att du och din väninna planerar en ny resa, kom ju ihåg hur härligt ni hade det sist. Vet hur det känns att få ställa in saker på grund av kroppen. Har även märkt att det är svårt att få en del att förstå detta. Det syns ju inte jämt och då är det värre.

Jag har fått ställa in mycket under dom sista åren men blir ledsen när jag får bannor för detta. Jag orkade inte titta på hela festivalen så jag la mig och såg en film istället. Hade några favoriter

Sköt om dig och ha en skön söndag
kramar från
Malin

http://www.wiper.bloggplatsen.se

Pisan

15 maj 2016 13:04

Ja, nu är det höst igen.... Ja ungarna har fullt upp för det mesta. Lilltrollet praktiserar inte där längre, hon jobbar på riktigt, extra. Hon gjorde praktik där i 6 veckor i vintras och de blev så nöjda med henne så de vill ha henne nästan varje vecka nu, men hon går ju i skolan. Hon har fått sommarjobb där.
Så är det; många förstår inte det här med att man måste ställa in ibland, de fattar inte hur dåligt man egentligen mår. Jag håller inte truten om jag får bannor, jag blir skitförbannad... Jäkla människor som inte kan ha empati för andra! Usch!
Har också fått ställa in mycket de senaste 15-20 åren och det är ju inget man vill göra egentligen men ibland har man inget val.
Sköt om dig du med och ha en fin söndag! Kramis! ♥

 
Vicki

Vicki

15 maj 2016 17:29

Härligt att resa till värmen :-). Blir det till Spanien?

Vi hade mello på igår så vi satt och pratade och lyssnade. Det är röstningen som är roligast.
Vad tyckte du? Ingen av oss gillade vinnarlåten !

Ha en trevlig söndagkväll, Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Pisan

16 maj 2016 12:06

Ja, det blir Spaninen, kompisen har ju sitt hus där. Vi gillade inte heller vinnarlåten. Jag tyckte Australien och Polen var bäst :-) Kraaam! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards