Alla inlägg den 6 januari 2015

Av Pisan - 6 januari 2015 13:38

                                                



Jag skrev ju häromdagen att jag kände mig veckovill. Det är ingenting mot vad jag känner mig nu. Herregud vad snurrigt allt är! Söndag på en tisdag.... Och i morgon vanlig dag igen, måndag mitt i veckan! Och mina B12-sprutor är det knappt nån ordning på längre, vissa veckor har jag fått den 2 ggr och vissa blir det bara 1 gång.  Så blir det den här veckan igen, i morgon. Skulle ju ha den idag egentligen. Och då blir det ingen på fredag. Då skall jag förresten åka till älsklingen så då borde jag ha kommit över veckovillheten, för dit åker jag ju bara när det är fredag (förutom på sommaren när älsklingen har semester, då kan det bli en annan dag i veckan   ).


Igår låg jag hela dagen. Var bara uppe och satt här vid köksbordet och åt min frukost och gick min vanliga webbrunda. Sen låg jag i sängen resten av dagen. Var såååå matt och trött. Orkade inte stå upp. Flyttade mig till soffan vid 19-tiden, tog med mig täcket dit. Men idag måste jag duscha,  även om jag känner att jag egentligen vill ligga ner idag också. Och sen får jag släpa mig till affären för jag måste fylla på förråden här hemma, det är nödvändigt. Och så är det ju fullmåne. Har sovit urpissigt flera nätter nu. Inte konstigt att man känner sig matt och urlakad.


Vi har en grådag här idag. Igår sken solen åtminstone, även om jag aldrig orkade ta mig ut. Det är helgrått och ljuskransen och julgranen i vardagsrummet tände jag när jag rullade upp rullgardinen. Har fortfarande kvar alla julsaker, har inte plockat bort nåt. Men jag känner mig stressad över det för jag har läst på flera bloggar att man tagit bort allt som hör julen till. Men jag orkar inte. Många år har jag haft kvar julen långt efter 20:e Knut för jag har bara inte orkat ta bort alla grejer. Går ju lite lättare om man är två. Men jag är ju själv. Och jag kan inte be ungarna om hjälp med precis allt. Jag vill ju att de skall känna sig "normala", vara som deras klasskamrater och slippa "slava" hemma för att de har en sjuk mamma. Och i perioder är de makalösa, det går inte att få dem att göra nåt utan att jag tjatar halvt ihjäl mig och jag HATAR att tjata. Det är bland det värsta jag vet! Min 18-åring är dessutom nästan aldrig hemma längre. Det var ju inte jag heller när jag var 18. Men om hon får gå arbetslös efter studenten blir det andra bullar! Då får hon allt se till att sköta både det ena och det andra här hemma.

Och min 16-åring har ju också fibro, + att hon går i skolan. Hon har inte mycket ork kvar när hon kommer hem på eftermiddagarna.


Duschen! Here I come! Ha en fin söndagstisdag!!   


 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards