Direktlänk till inlägg 2 maj 2016

Ibland ballar jag ur

Av Pisan - 2 maj 2016 14:43

 


Ja, fuck diabetes!!!! Hatar den. Det är snart 6 år sen jag fick diagnosen diabetes typ 2. En av de absolut värsta dagarna i mitt liv. Fy vad deppig jag blev. Tyckte livet var slut. Att inte kunna äta vad jag ville. Jag var jätteduktig i början. Åt inget sött alls, fick inget sutsög direkt heller. Idag är det inte alls så. Jag äter sött - nästan alltid när jag vill. Men försöker hålla det till helgerna och inte på veckan. Men ibland ballar jag ur fullständigt.... Gissa om jag mår dåligt efteråt..... Ångest. Stress. Just nu har jag tankar som "ja ja, jag får väl inte bli så gammal då, kolar jag när jag är 65 så får jag väl kola då, då har jag ju åtminstone LEVT de år jag levat". Egentligen skulle jag haft en tid till diabetessköterskan på vc i april, men det har inte kommit någon kallelse, och jag har inte bett om att få en tid heller (jag är ju på vc 2 ggr i veckan för mina B12-injektioner så jag har ju möjligheten).... Jag orkar inte lyssna på henne, hon säger alltid samma saker - varenda gång jag är där. Men JAG VET alla de där sakerna redan. Jag vill leva gott, jag vill inte knapra morötter 7 dar i veckan, jag vill verkligen inte det. 

Just nu, när jag skriver detta, så är det här en väldigt stor sak för mig, den tar upp mycket av min vakna tid i min  hjärna, det har varit så i några veckor nu. Jag söker inga svar eller nåt sånt, kände bara att jag ville dryfta detta. Och nu har jag gjort det, kanske känns det lite bättre då, det återstår att se.


 


Har huvudvärk idag. Och då vill jag inte sitta ute på balkongen i solen, det går bara sitta där ute om det lä, det blir alldeles för kallt annars och idag är det inte lä där ute, samma var det igår. Igår blåste det dock lite kallare än idag. Jag satt ute en liten stund bara, sen blev det för kallt.


Idag är det första dagen mitt äldsta lilla troll är i skolan på ett tag, hon är bättre nu. Sms:ade henne nyss och hon sade att det gick bra, hon var lite trött bara.  Det tror jag hon kommer vara ett bra tag framöver, såna här rejäla infektioner sätter sina spår i kroppen och det tar tid innan man är på topp igen.


Har varit hos frissan. Det var där jag fick huvudvärk. I tvättstolen eller vad man nu kallar det, när hon tvättade håret på mig och jag fick böja nacken bakåt så var det nåt som triggade igång huvudvärken. Har tagit några piller nu så jag hoppas det ger med sig snart.


När lilltrollet kommer hem skall vi gå och handla. Det är tomt i kyl och frys nu och jag skall ju åka iväg till älsklingen i övermorgon så vi får se till att det finns mat hemma åt ungarna när jag är borta.


Hoppas du har en fin måndag!   


 

 
 
Annelie

Annelie

2 maj 2016 17:07

Mmm.. jag kan tro att en sådan sjukdom tar upp mycket av ens liv,,, för det är ju ett helt annat liv MAN ska leva,, fasta mattider, inte äta sött, inte äta vetemjöl etc, etc..
Så, visst förstår jag du mår dåligt över det mer eller mindre.

Härligt att ha något att se fram emot, nu när du åker till ditt hjärta på onsdag..

Kramar om.. // Annelie <3

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Pisan

4 maj 2016 09:16

Ja, den tar upp hela livet kan man säga. Livet har blivit helt annorlunda sen den där skiten kom in i mitt liv. Äntligen är det onsdag. Kramis! ♥

 
Nilla

Nilla

3 maj 2016 11:32

Låter tungt med diabetesen. Hoppas det hjälpte att skriva av sig <3 kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

4 maj 2016 09:15

Att skriva av sig är alltid bra :-) Kramis! ♥

 
Ingen bild

Monachos

3 maj 2016 14:27

Diabetesen är ju inte att leka med och jag kommer också ihåg när jag fick mitt besked - så långt ifrån väntat och jag blev också chockad. Livet är rejält tufft mot oss. Hoppas du blir bra från huvudvärken och får bra dagar nu framöver. Det har varit mycket för dig i och med dotterns händelse också. MÅ Gott

Pisan

4 maj 2016 09:14

Nu är huvudvärken borta och jag hoppas den håller sig väck. Ja, det har varit väldigt mycket på senaste tiden. Nu tar jag några dagars semester, hoppas jag får ha den ifred. Kramis!♥

 
Bosse Lidén

Bosse Lidén

4 maj 2016 09:07

Nej. Det är ingen trevlig kompis att umgås med dag och natt. Vi har inte samma sjukdom men det finns flera likheter.
Söt kram från Bosse

http://bosseliden.wordpres.com

Pisan

4 maj 2016 09:13

Just nu vill jag inte kalla den kompis ens.... Kramis! ♥

 
Vicki

Vicki

8 maj 2016 19:13

Hoppas du mår bättre och haft en härlig helg hos din älskade!!

Har ni också haft underbart väder?

Ha det gott,Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Pisan

10 maj 2016 11:40

Har haft en jättefin helg, har mått ganska ok tycker jag. Men nu är jag bra mör :-) Det har blivit flera cykelturer ute i solen, vi har haft kanonväder hela tiden. Och här hemma har det varit fint med, och är nu också, riktigt varmt är det. Ha det så gott du med vännen! Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards