Direktlänk till inlägg 2 juni 2017

Jag fattar inte riktigt det

Av Pisan - 2 juni 2017 11:16

 


Jag längtar tills jag skall åka till Spanien! Vill åka NU! Men får ta och lugna ner mig för det blir inte av förrän den 17 september. Tänkte extra mycket på det igår när jag satt ute i solen på balkongen. Det var varmt och gott i solen, men sen när solen passerat min balkong, vid 15-tiden så blev det riktigt kallt, jag gick in och tog på mig leggings, kofta och raggsockor ovanpå de vanliga sockorna, men det var ändå kallt. Till slut gick jag in. Men jag fick ändå rätt många timmar i solen, den visar sig på min balkong från c:a 9 på morgon till 15-tiden någon gång. Är knallröd i pannan och på bröstet/halva axlarna. Dumt, jag vet. Kunde ju smörjt in mig. Men nu blev det inte så....


Skönt med fredag, det är det alltid även om jag inte skall göra nåt speciellt. Gick upp tidigt idag, tidigt för mig (09.30) och gick direkt in i duschen. Och nu har jag just fått i mig frukosten. Har teet kvar. Idag blev det Earl Grey och i min nya fina Mom rules-mugg, gott   


 


Har också ringt till vår Ica-butik här i byn och beställt grillade kycklingar som vi skall ha på lilltrollets studentfirande på onsdag nästa vecka. Man kan beställa allt möjligt där, och de är allt väldigt hjälpsamma och trevliga, vi har en riktigt, riktigt bra Ica-butik här får jag säga. Att jag beställde just grillade kycklingar är för att det vill lilltrollet ha, och inget annat. Så då blir det så   Och så skall vi ha en massa annat plock till. Bröd och tårta är beställt på dotterns arbetsplats, stenugnsbageriet. Fast i morgon gör hon sitt sista pass där. Nästa vecka börjar hon jobba på The Body Shop på Fredsgatan i Göteborg. Tänk att mitt lilla goa troll har gått och blivit vuxen och har ett jobb att gå till.... Jag fattar inte riktigt det. Nästa år fyller hon 20 och jag har inga tonåringar längre, de har blivit vuxna båda två.


Vad ska du hitta på i helgen då? Jag skall åka till mina föräldrar i morgon och på söndag måste jag röja lite här hemma och städa också, inför studentkalaset på onsdag. Det verkar inte bli nåt soligt väder i helgen, inte här i a f. Då passar det ju bra att ha och göra inomhus - om man inte är lågtryckssjuk vill säga, håll tummarna för att jag inte blir det!


Ha en fin helg!   


 

 
 
wiper

wiper

2 juni 2017 12:02

så roligt att du har denna resa att se fram emot. Det är du värd vännen och jag antar att värmen gör gott för fibron. Jag slutade sola för flera år sedan eftersom jag har röda pigment och var fräknig som ung och hade lite rött i håret. Tålde solen bättre förr men nu går jag mest omkring i solen men sitter i skuggan

Härligt det låter när du beskriver din morgon och frukosten. Vi har haft väldigt blåsigt här men ser att det lugnat ner sig och nu skiner solen för fullt

Vad roligt med den stundande studentfesten för dottern. Det var 25 år sedan min son tog studenten från musikgymnasium. Då har du en festlig upplevelse att se fram emot.

Så härligt att hon haft arbete hela tiden, duktig av henne också. Sen att hon börjar på ett nytt jobb som hon vill ha måste kännas helt fantastiskt. Så roligt!. Du har så fina och duktiga döttrar och dom har en toppenmamma.

Vad härligt att du skall åka och umgås med dina föräldrar i helgen. Vi kan inte planera nåt med denna influensa vi drabbats av utan det är bara att ta det lugnt. Hoppas vi är friska till 10 juni bara för då är det Cruising här i Hallsta

Sköt om dig nu och ha en härlig helg
Kramar från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

4 juni 2017 12:56

Ja, det är skönt att ha nåt att se fram emot. När man inte har det känns livet trögt på nåt sett, och trist. Jag är en sån person som måste ha något att se fram emot, tappar gärna gnistan annars.
Jag mår mycket bättre i kroppen när jag är på ett ställe med torr värme. Här hemma är det för fuktigt. Att sitta i solen här hemma är skönt, värken blir liiite bättre om jag kan sitta i solen, har alltid tyckt om att sola. När jag var yngre var jag alltid jättebrun på somrarna. Jag har också fräknar, har jag alltid haft, hela jag blir prickig.
Vad fint du skriver, jag rodnar nästan när jag sitter här och läser :-) Du är gullig du ♥
Trist att ni blivit förkylda igen. Vet inte om jag frågat innan, men jag gör det igen i så fall: Äter du D-vitaminer? Om inte så kan det vara idé att börja med det, det stärker immunförsvaret. Sen jag började äta det - gör det året om, har testat och göra uppehåll på sommaren men då blev jag förkyld direkt på hösten så nu äter jag dem året runt - blir jag nästan aldrig förkyld, blir jag det så blir det väldigt milt. Ett tips bara :-)
Håller tummarna för att ni blir friska snart. Kram! ♥

 
Nilla

Nilla

2 juni 2017 16:06

Skönt att få njuta av solen en stund. Man får passa på när den visar sig :-) kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

4 juni 2017 12:50

Precis, man får passa på då. Kram! ♥

 
bittan

bittan

3 juni 2017 14:42

Hej! Jag vill önska dig en trevlig pingsthelg!
Äntligen har jag skrivit lite nytt på min blogg!
Denna helg hjälper vi vårt barnbarn att flytta och så mycket det är att packa, men jag får tänka på att inte göra för mycket som är lite svårt då jag tycker det är så roligt.
Kram från Bittan

http://britt-marie.bloggplatsen.se

Pisan

4 juni 2017 12:48

Tack! Jag har haft det bra hittills. Hoppas du haft det fint också. Ja, man får hela tiden tänka på att man inte gör för mycket, det är en svår balansgång det där.
Jag skall kika in hos dig. Kramis! ♥

 
Annelie

Annelie

6 juni 2017 06:39

ÅÅååå, jag vill också åka utomlands i höst, är rädd att det kommer att bli en dålig sommar i vårt land.
Visst,, först i förrgår kom det lite duggregn på dagen, sprack upp och vart fint på kvällen.

Härligt att göra relativt lättvindigt för sig till en student. Kommer din särbo också till studenten..??
Blir ni mycket folk..??

Har din dotter fått ett "riktigt" jobb på Body shop..??
Eller äré "bara" ett sommarjobb..??

Ha nu en riktigt fin Svensk Nationaldag.. // Kramar om Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Pisan

6 juni 2017 11:35

Jajamen, han kommer. Han är på väg hit just nu. Vi blir inte så många, 9 st. Hon har fått sommarjobb men de har redan frågat om hon vill fortsätta jobba där efter det. Håller med, det känns som att det blir en kall sommar, kanske inte så mycket regn men kallt.
Ha en fin nationaldag du med vännen! Kram! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards