Direktlänk till inlägg 12 september 2017

Nu är det höst!

Av Pisan - 12 september 2017 14:47

 


Nu är det höst! Jag har insett det nu och jag accepterar det men det satt långt inne.... Sandalerna står och väntar på att få följa med till Spanien. Innan dess får de bara stå, det är skor som gäller nu. Men jackan vägrar jag ta på mig ännu. Är det 15 gr ute så går jag utan jacka, annars svettas jag kopiöst. Trekvartsbyxorna är fortfarande med också, tror att de får hängas in i garderoben när jag kommer hem från Spanien om 2 veckor. Jag har ju t o m gjort höstfint här inne, blev det fint?   


Idag har jag huvudvärk och värk i resten av kroppen också. En riktig fibrodag är det. Tyvärr så vart jag tvungen att gå ut ändå, har varit och fått en B12-injektion. Och om c:a en halvtimme skall jag gå till mataffären, skall möta lilltrollet där, hon går direkt dit från bussen, hon har jobbat 4 tim idag. De ringde efter henne i morse, någon hade blivit sjuk visst. Men resten av veckan var hon ändå uppbokad, jobbar alla dagar den här veckan, förutom igår för då var hon ledig. 


I helgen har jag varit hos min älskling. Har haft det mysigt, som vanligt när jag är där   Åkte hem igår. 

När jag kom hem lagade vi till en linsgryta som lilltrollet hade hittat ett recept på. Jättegott! Och mättsamt. Jag hade ris till men lilltrollet ville ha pasta så vi kokade både och. Idag vet jag inte vad vi skall ha till middag. Får kolla och se om jag blir sugen på nåt jag ser i butiken.


Hoppas att ni godingar får en fin vecka!   


 

 
 
Annelie

Annelie

13 september 2017 05:34

Du har fått till det jättefint här inne...
Mmm.. nu är det väl bara att acceptera höstens ingång,,, men än är det inte så farligt. Blir nog värre idag, då de lovar storm här nere.

Tråkigt det måste vara för dig vännen, när du MÅSTE ut när du har en sådan dag. Men å andra sidan,, så tror jag man blir "sämre" av att ligga inne och tycka synd om sig själv... tror man piggar upp sig lite självmant när man kommer ut.
VISST,, är det en sådan dag man verkligen INTE orkar / kan.. ja då är det ju så.

Ha nu en riktigt fin onsdag min vän.. // Kramar om Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Pisan

13 september 2017 13:13

Har tagit igen det idag, har legat och gottat mig i sängvärmen läääänge innan jag gick upp :-) Är ju så gott att kunna göra det när man inte mår hundra. Visst blir man piggare av att komma ut när man är lite piggare än jag var igår. Lade mig i soffan efter att vi varit och handlat, det var sååå skönt :-)
Ha en fin torsdag vännen! Kram! ♥

 
Nilla

Nilla

13 september 2017 14:06

Ja nu är det verkligen höst. Jag har faktiskt börjat med jacka, annars fryser jag ju ihjäl ;-) Du har gjort jättefint här. Kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

13 september 2017 14:13

Har sett att de flesta faktiskt börjat med det, det är bara jag som är knäpp.... Fryser sällan. Går med sommarjackan hela vintern.... Jag skyller på fibron vad gäller det, som gör att jag svettas så.
Kram på dig vännen! ♥

 
Vicki

Vicki

25 september 2017 13:06

Hösten kan vara riktig fin om man får lite sol men alla färger denna årstiden bjuder på.

Ha det gott,Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Pisan

27 september 2017 15:18

Javisst, den kan ju vara jättefin. Idag har vi en sån fin dag, sol och blå himmel. Skönt. Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards