Direktlänk till inlägg 30 januari 2018

Guuuuud så gott!

Av Pisan - 30 januari 2018 12:02

 


Oj! Har ju inte skrivit här inne på över en vecka ser jag nu   Idag skiner solen här. Känns jättekonstigt att det är så ljust. Har varit hos älsklingen i helgen, kom hem igår. Idag har jag redan hunnit vara på vc för min B12-injektion. Och handlat lite. Och nu skall jag ut igen, till bostadsbolaget och lämna tillbaka nycklarna till garaget som jag sagt upp. Och så ska jag gå och handla lite till. 


Var på loppis i helgen, köpte en kastrull för 30 kr, himla bra köp. Behövde precis en sån kastrull. Annars så gjorde vi inget speciellt. Kollade lite på film, såg bl a de 2 Trainspottingfilmerna då jag inte sett dem förut. I söndags var vi på den lokala asiatiska restaurangen och åt buffé, guuuuud så gott!    Och så kollade vi på Bron i söndags, det är ju riktigt spännande nu. Nåt som också är spännande är ju Gåsmamman. På Netflix kollar jag just nu på senaste säsongen av Reign.


Det har inte hänt så mycket här så jag känner att jag inte har så mycket att skriva om så jag avslutar här. Ha en finfin tisdag!   


 

 
 
Ingen bild

Lena S

1 februari 2018 03:36

Jaha här ligger jag klarvaken och JB har missat med sandsönden igen.Fullmånetid som vanligt. Hoppas du sover.
Loppisar är bra. Jagköpte åxå en kastrull i höstas, en perfekt grötkastrull för nästan inga pengar alls.
Nu ska det bli minusgrader här någradagar eller nån vecka. Hoppas vi slipper massor med snö bara.
Näe nu ska jag göra ett nytt sovförsök.
Kram 💖

Pisan

1 februari 2018 14:15

När du skrev ovanstående hade jag somnat, men somnade sent som sjutton. Lilltrollet har också sovit dåligt några nätter nu så månen ställer allt till det för oss. Ja, loppisar är jättebra! Har fyndat många bra grejer, även kläder och nu senast en pashminasjal som kostar minst 400-500 kr för 30 kr bara! Och den var helt ny! Då var jag nöjd, är jag fortfarande förresten, har använt den jättemycket, den är varm och sååå fin - lila såklart också :-)
Jag hörde också att det skall bli lite kallare men snön får gärna hålla sig borta. Igår regnade det hela dagen, kom lite snö emellanåt också men den blev aldrig liggande. Hoppas du fick lite sömn sen. Kramis! ♥

 
Ingen bild

Annelie

2 februari 2018 05:43

Köksredskap kan man göra fynd av på loppis, jag har också köpt en jättebra gryta på Loppis.
Jag förstår att DU inte har någon användning av ett garage, men är det inte gött att ha ett då din käraste kommer till dig..??
Visst, det kanske kostar mer än vad det smakar.. :-/

Både Bron & Gåsmamman är suveräna serier,,, Sverige kan allt.

Trevlig helg.. // Kramar om Annelie <3 <3 <3

Pisan

2 februari 2018 11:28

Jo, såklart är det görbra att ha garage när älsklingen kommer hit. Men garagen skall rivas till hösten för man skall bygga hus där så vi blir av med garaget vare sig vi vill eller inte sen. Då blir det en parkeringsplats som gäller. Och eftersom älsklingen inte får tillbaks sitt körkort förrän till hösten så kände jag att jag kan lika gärna säga upp det nu så sparar jag 400:-/månad (inte fel när man lever på existensminimum).
Jadå, Sverige kan :-) Trevlig helg till dig med! Kram! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards