Direktlänk till inlägg 12 mars 2018

Jag lever

Av Pisan - 12 mars 2018 12:38

 


Halloj! Här är jag, jag lever faktiskt även om jag inte gjort nåt väsen av mig här inne på evigheter. Har inte gjort nåt speciellt som det är värt att skriva om. Har inte mått bra alls. Sen i tisdags förra veckan har jag inte varit utanför dörren förrän idag. Har mått skitdåligt. De första dagarna vart jag helt förlamande matt och låg bara hela dagarna, de flöt förbi i nåt slags töcken. Skulle åkt till älsklingen i fredags men det gick ju inte. Mådde inte bättre förrän på lördagskvällen, och igår var jag uppe lite mer. Det har blivit soffan och sängen mest hela tiden de här dagarna. Men har inte orkat kolla på vare sig filmer eller serier, har inte orkat koncentrera mig utan har jag kollat på tv så har det blivit tablå-tv och diverse struntprogram som jag kallar det, sånt som man inte behöver använda hjärnan till för att kolla på. Bokade av fredagens B12-injektion, orkade bara inte gå dit....


Jag kämpar på med min nya "diet", det är morötter hit och vitkål dit och mest hela tiden känns det som. Jag är van att äta max 3 ggr/dag men det funkar inte med fettfri kost så det blir många små mål om dagen och jag som är van att inte planera så noga måste verkligen planera nu. Gissa om det varit jobbigt när jag mått skit och bara velat ligga i sängen och inte haft någon energi över huvud taget. Vet inte om ni redan listat ut det men jag är inte så himla intresserad av matlagning och tycker mest det är tråkigt numera och nu känns det ännu trögare....

Men nåt som är bra är att det verkar funka bra med de 2 nya medicinerna. Diabetessköterskan har fortfarande inte hört av sig, efter 1 vecka.... Men jag har funderat på om hon kanske varit sjuk. Ja ja, skit samma känns det som just nu. Och på onsdag skall jag prata med läkaren här på vc igen.


Usch vilket tråkigt inlägg det här blev, bara gnäll om mitt mående. Fy vad tråkigt! Men som sagt; det har inte hänt någonting alls här. Men jag kollade på mellon i lördags. Jag kanske inte gillade vinnarlåten så väldans mycket men tycker ändå att det var ett bra val att skicka till Portugal. Hade Fuldans vunnit hade vi ju skämt ut oss fullständigt... Eller hur? Jag har inte haft någon favorit alls i år, har tyckt att alla låtarna varit tråkiga men efter att ha hört Mariettes låt på radion flera gånger så tycker jag den är rätt bra faktiskt. 

Annars så lyssnar jag rätt mycket på Abba just nu. Är i en, och har varit länge nu, Abbaperiod vad gäller musik. Jag är en riktig periodare med vad jag lyssnar på.


 

Bilden har jag lånat på nätet....

 

Igår satt jag i flera timmar och kollade på Abba-tv-klipp på YouTube, klipp från 70-talet. Det var jättekul och helt plötsligt hade det gått 3 timmar.... Time flies när man går på Memory Lane   

Och efter jag hade gjort det så satte jag på tv:n och kollade på ett avsnitt av Barnmorskan i East End (Call the midwife) på 8:an, ett hemskt sorgligt avsnitt. Jag grät floder, jösses vad sorgligt det var. Och då är det ändå andra gången jag ser det avsnittet, jag bölade ännu mer när jag såg det första gången....


Nu skall jag gå ner och hämta min post. Brevbäraren är här nu ser jag. Ha det gott!   


   

 
 
Nilla

Nilla

12 mars 2018 19:37

Men så jobbigt att du mår så dåligt, du behöver nog en stor dos vår 😉 kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

13 mars 2018 10:47

Ja, det är ur jobbigt.... Bläääää! Är skittrött på det här! Vill må bra och ha ork och så vill jag ha SOL! Vår och sommar är vad jag behöver :-) Kram! ♥

 
wiper

wiper

13 mars 2018 09:03

Vad roligt att se dig här igen. Förstår att du inte har nån lust att blogga när du mår/mått så dåligt.

Ja du det blir ju så när man inte mår bra man tar till tv, filmer och serier mm. Jag har ork ungefär halva dan sen går min energi ner också och det gör ju att man blir isolerad periodvis. Jag är lite piggare nu då jag har fått bort den sjuka delen av sköldkörteln och går på levaxin. Förut kunde jag gå hemma i flera dagar i morgonrocken.

Då är vi likadana för jag är inte heller så intresserad av matlagning och att allt skall ske på vissa tider. Tur att jag har en man som gillar att laga mat och har tålamod. Synd att du inte kunde träffa din kille. Man måste få skriva om det tråkiga också för sånt är ju livet. Jag gillade mer låten som kom tvåa men det var ju ändå tur att inte fuldans vann ;)

Dom är verkligen dåliga på att hör av sig i sjukvården och VC. Jag är också en periodare vad gäller musik. ABBA är tidlösa

Sköt om dig nu vännen
Stor varm kram från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

13 mars 2018 10:46

Det känns som att det tråkiga har tagit överhanden, inte bara här på bloggen utan i verkligheten också. Jag kommer inte ut speciellt mycket p g a mitt mående. Önskar jag kunde komma ut lite mer och att jag hade ork till att pyssla lite men det är out of the question just nu. Det vardagliga får gå före, det är ju sånt som man måste göra.
Ja, Abba är verkligen tidlösa. Jag kan lyssna hur mycket som helst på dem. Tror inte jag någonsin hört en dålig låt med dem. Just nu skralar det rejält ur högtalarna här :-) Tur att de flesta grannarna är på jobbet :-) Ha det så gott! Kramisar! ♥

 
Annelie

Annelie

13 mars 2018 09:14

Jag har heller inte så jättestor lust till min blogg just nu och detta beror ju på att jag inte har något speciellt att skriva om. Plus att jag mår inte bra lite då och då, speciellt i söndagskväll när jag skulle sova, då kände jag av ångesten kröp omkring i min kropp, samma igår morse när jag vaknade.

Önskar så mycket, att jag har mycket att skriva om, eller visa bilder på det jag tecknade / målade, om jag var bra på det.
Nu har jag ju bara suttit och målat i en av mina Mandala-målarböcker.

Sköt om dig vännen.. // Varma Kramar Annelie <3

http://nouw.com/gifta6570

Pisan

13 mars 2018 10:42

Jag önskar också jag hade ork till mer än bara existera. Älskar ju att pyssla och har hur mycket pysselmaterial som helst hemma men ingen ork....
Ha det så gott! Kramis! ♥

 
wiper

wiper

14 mars 2018 10:45

Förstår precis hur frustrerande det är för du är ju en person som vill mycket. Dessutom har du ju konstnärlig ådra och att inte få utlopp för sånt är också ett trauma. Önskar jag kunde trolla

ABBA har verkligen inte gjort nån dålig låt.

kram
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

14 mars 2018 12:59

Frustrerande är rätt ord. Vill ju verkligen så mycket. Önskar också jag kunde trolla, då skulle jag trolla oss pigga och friska som nötkärnor! :-) Kramis! ♥

 
Bittan

Bittan

16 mars 2018 16:52

Hej! Jag önskar dig en trevlig helg! Idag fyller min man 70 år och vi firar med barnbarnen idag och har ätit en god köpt räksmörgåstårta. Imorgon skall vi fira med släkten och bjuder då på mat som vi beställt på Ica blir exotisk planka och prinsesstårta.
Jag hoppas nu bara att jag inte får för mycket värk men det kan det vara värt för man måste göra något roligt ibland.
Kram från Bittan

http://britt-marie.bloggplatsen.se

Pisan

19 mars 2018 11:35

Hoppas ni haft en fin helg och att du inte haft alltför ont. Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards