Alla inlägg den 7 maj 2018

Av Pisan - 7 maj 2018 10:45

 


Ja, det är redan måndag - hela dagen...  Och det är helt ok   Idag gick jag upp redan vid 8. Hade en tidig tid på vc för veckans första B12-injektion och behövde duscha innan det. Så jag har redan varit iväg och även handlat lite. Har inte varit utanför dörren på helgen - bara ute på balkongen. Det har ju varit så fint väder   Har en tid till för spruta den här veckan, på onsdag.


Jag har ju glömt att berätta hur det gick hos diabetessköterskan när jag var där för snart 2 veckor sen. Det gick bra! Hade gått ner 4 kg i vikt på 2 månader och så låg blodsockervärdena jättebra   Skönt. Nästa kontroll blir inte förrän till hösten. 


I övermorgon, onsdag, åker jag till älsklingen.  Det är ju kort arbetsvecka igen, härligt. Jag hoppas jag har lite mer ork än när jag var där sist, så vi kommer ut lite mer. Kanske cykla på en liten tur. På lördagen är det marknad på fm i a f som vi skall på. Jag vill gärna till loppisen också. Vi får väl se vad jag mäktar med.


Idag skall jag åka in till stan och gå till optikern. Det är min vanliga otur att när jag väl skall in till stan, vilket inte blir många gånger per år längre, så blir det jättevarmt.... Det är väl ok om man är hemma men inte när man skall åka buss och spårvagn    Ja! Där satt den! Årets första gnäll på värme    Men jag är ingen beundrare av värme, så är det bara. Jag svettas som en tok i värme. Dottern möter upp hos optikern när hon slutat jobbet, jag behöver smakråd när jag skall välja bågar - eller inte.... Jag brukar veta vad jag vill ha och inte ha, men det är ändå skönt att ha nån som är med.


Ha en fin vecka i sommarvärmen!   


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards