Alla inlägg den 19 maj 2018

Av Pisan - 19 maj 2018 09:53

 


God morgon! Idag är jag uppe tidigt igen. Vaknade vid 8 när jag skulle väcka lilltrollet och så hade jag huvudvärk. Det var ju bara till att gå upp. Har tagit några piller och det börjar lätta nu. Lade mig jättetidigt, för att vara mig, igår och vid 8 var jag väl färdigsoven. Var uppe tidigt igår med eftersom jag hade en tidig tid på vc för min spruta. Har grejat en del på balkongen, bl a sopat bort alla löv och annat skräp som blåst dit under hösten och vintern så nu är det bara att lägga på mattan jag brukar ha där ute. Har även tvättat rent alla stolar och bordet. Idag skall jag gå till källaren och hämta resterande sommarsaker och så skall jag hänga upp gardiner där ute, som jag även gjorde förra året, det blir så ombonat och så slipper jag insyn. I år skall jag ha en vit gardin med blåa blommor på. Igår köpte jag hem jord och i nästa vecka skall jag och väninnan åka och köpa balkongkrukor att hänga på räcket och plantor. Köpte även en margurit igår som jag ställt på mitt lilla bord där ute.


 


Köpte hem jordgubbar igår, oj oj oj! De var verkligen supergoda, de var belgiska. De svenska var alldeles för dyra. 


Nu har jag använt sandaler några dagar och mina fötter gillar inte alls att vara barfota i skorna, de gör sååå ONT! Trodde inte jag skulle somna igår för så ont gjorde det, men jag var så trött så jag somnade ändå. Men natten innan låg jag vaken till kl var 2 ungefär, förbaskade fötter! Så det blir att gå i sneakers med strumpor så mycket som möjligt och bara i sandaler när det verkligen behövs, när det är för varmt för sneakers. Igår när jag duschade filade jag fötterna och på ett ställe filade jag för mycket så nu har jag ett sår där, och det svider och gör ont. Mer än det borde men det är väl tack vare fibron, har ju förstärkta smärtsignaler till hjärnan tack vare den   


Idag går Göteborgsvarvet här i stan och min äldsta dotter skall springa. Nu orkar jag ju inte ge mig iväg till stan och Slottskogen för att heja på henne, det bara inte går. Det är för mycket folk, det är 66 000 som skall springa och så alla som skall titta på också, min hjärna klarar inte sånt längre. Det blir kortslutning. Dessutom stängs kollektivtrafiken av under loppet och man måste därför åka dit i god tid och då blir det att man måste vara där hela dagen, hur skall jag orka det? + att jag måste springa och kissa hela tiden p g a den nya diabetesmedicinen.... Men jag har laddat ner en app så jag kan följa dottern under hela varvet. Jag vet att dottern hade velat att jag kom men tyvärr, det går inte. Och bland alla dessa människor så hade det varit ett under om jag fått syn på henne över huvud t aget. Så nu får ni hålla tummarna för att dottern klarar sig runt de här 21 kilometrarna, det är hennes första Göteborgsvarv. 


Nu skall jag sluta svamla, skall gå och borsta tänderna, har precis ätit frukost. Ha en finfin lördag!   


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards