Direktlänk till inlägg 4 juni 2018

Välkommen juni!

Av Pisan - 4 juni 2018 12:11

 


Ny månad! Sommarmånaden juni. Fast sommar har vi haft i snart en hel månad.... Hoppas det inte innebär en tidig höst bara. Här började vi månaden med födelsedagsfest. Jag har fyllt år. Hade inget stort firande fast jag fyllde jämt utan det var bara de "närmast sörjande"....   Och något långt firande hade vi inte heller, det hade jag inte orkat utan de var här mitt på dagen och jag kunde efteråt ta det lugt och ligga i solstolen ute på balkongen för temperaturen var rätt behaglig igår faktiskt, det blåste en hel del och det blåste nordan vilket ju gjorde att det blev liiiite svalare i a f. Vi åt jättegod smörgåstårta som jag hade beställt utav en cateringfirma här i byn och till kaffet hade vi melonpizza:


 


Har snott den här bilden men den vi hade såg nästan likadan ut, vi hade björnbär istället för hallon och röda vindruvor istället för gröna och så lite jordgubbsgrädde som "sås". Jättesmaskens!! Vi hade mycket jordgubbar så vi hade i en skål också och så hade vi vaniljglass till. Jag glömde ju fota så därför snodde jag den här bilden på nätet. 

Smörgåstårtan var av sorten "Lax & räk", den var sååå himla god!


Fick presenter i form av pengar och även ett presentkort på Avi & Lena, en smyckesbutik i Göteborg, precis som jag hade önskat mig   


 


Jag gillar ju silver bäst och den här butiken är helt underbar, de har så himla mycket grejer som jag vill ha   


Sen så har ju några av er goa läsare skickat mig gratulationskort   Tack så hemskt mycket!    Ni är mig så kära och jag blir sååå glad och rörd   


Veckan innan var det ju Mors dag och då fick jag fina blommor av lilltrollet, fick dem dagen efter eftersom jag ju var hos älsklingen och kom hem först på måndagen:


 


De doftade  underbart men tyvärr så stod inte pionerna så många dagar trots att jag var noga med att byta vatten. Igår fick jag dock mer blommor men de har jag inte fotat....


Och på tisdagen kom storasyster och hälsade på, hon skulle hämta sin stora resväska som jag har i källaren här, hon har idag åkt till Grekland på 1 vecka. Fick dessa fina örhängen av henne:

        De är från "Lily and Rose" . De har hemskt fina smycken. Dottern har sjäv flera par örhängen därifrån. De jag fick är lila, såklart   


 


Trots ett lugnt firande igår är jag som klubbad idag. Hade tänkt att gå till vc tidigt i morse och lämna blodprover, inför leverbiopsin om 2 veckor, men jag orkade bara inte, jag väckte lilltrollet som hade en tidig tid hos tandläkaren och sen gick jag och lade mig igen. Somnade sent igår för jag hade så infernaliskt ont i fötterna, låg och vände och vred på mig bra länge innan jag fick ro och somnade. Vaknade kl 5 och var jättekissenödig, sen låg jag vaken i 2 timmar innan jag somnade om och sov några timmar till. Jag var dock inte så pigg att jag orkade gå upp, är som sagt mör idag. Man kan nästan tro att jag hade en vild blöt fest med dans och röj som pågick fram på småtimmarna  


Så idag tar jag det lugnt. Blir nog till att sitta ute på balkongen i solstolen och läsa i mitt senaste Traderafynd, en Abbabok, tror jag skrivit om den i nåt inlägg innan. Det är mest molnigt idag och inte så himla varmt, inte än i a f. Känner att det passar mig bra idag.


Ha en finfin måndag och vecka goa du!   


 


 
 
Bittan

Bittan

4 juni 2018 13:19

Hej! Ett stort GRATTIS i efterskott på din födelsedag!
Här är det äntligen lite mulet väder idag och inte så varmt vi haft den sista tiden med 30+, idag är set 23+. Jag får sådan huvudvärk av det varma väder så jag orkar inte göra så mycket sitter mest i skuggan i trädgården.
Kram från Bittan

http://britt-marie.bloggplatsen.se

Pisan

4 juni 2018 13:32

Tack så mycket vännen! ♥ Visst känns det skönt med lite mulet nu när det varit så himla varmt. Jag får också huvudvärk och orkar i stort sett ingenting mer än att sitta eller ligga. 30 grader är alldeles för mycket. Kram på dig! ♥

 
Nilla

Nilla

4 juni 2018 14:10

Grattis i efterskott 😊 Den där melonpizzan såg ju fantastiskt god ut. Får nog testa någon gång 😄 Kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

4 juni 2018 17:03

Tack så mycket vännen! ♥ Ja, den måste du testa, gööörgott och läskande i värmen! Kramis! ♥

 
Annelie

Annelie

10 juni 2018 05:21

Synd jag missade att du fyllde jämt,,, kunde väl åtminstone ha skickat dig ett kort (om jag nu hade haft din adress).

Kramar om // Annelie <3

http://nouw.com/gifta6570

Pisan

12 juni 2018 08:49

Hi hi! :-) Det är ju inte hela världen, det är ju inte lätt att hålla reda på när alla fyller år ;-)
Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards