Direktlänk till inlägg 12 juni 2018

Knasigt

Av Pisan - 12 juni 2018 16:34

 


Halloj! Här är jag. Och det är tisdag eftermiddag. Har varit hos älsklingen i helgen, kom hem igår em. Har haft det mysigt. Och varmt. Det var 30 grader både på lördagen och söndagen så vi har inte orkat göra något speciellt. Vi firade min 50-årsdag med tårta på lördagen   Men igår var det helt annan temperatur, regnet kom ju. Härligt. Idag har det inte varit så varmt heller, c:a 21 grader - alldeles lagom tycker jag   


Har funderat en del på det här med värmen och min kropp - värk o s v alltså. Jag mår bättre rent muskulärt och ledmässigt i värmen, är inte så stel och värken är mindre, mycket mindre. Och så fort det blir minsta lilla väderväxling så börjar fötterna och benen att krångla och det blir ett helvete att somna på kvällarna/nätterna. Men samtidigt som det är så varmt och mina muskler mår bra så mår JAG inte bra av värmen, även om jag dricker mängder med vatten. Blir på dåligt humör, känner mig ju ofräsch precis hela förbaskade tiden. Jag svettas som en tok    fast jag sitter still. Så det blir ju att sånt som behövs göras här hemma inte blir gjort - jag orkar inte, även om min kropp mår bättre.... Knasigt, jag vet....   


Idag jobbar lilltrollet sent och jag ska gå och möta henne när hon kommer med bussen, vi skall gå till matbutiken och hämta ut 2 paket, det ena innehåller en dammsugare. Det är därför jag behöver hjälp med att bära. Det andra paketet innehåller en varmluftspopcornmaskin (jösses vilket långt ord, låter som en diagnos...). Men först skall jag hänga upp lite tvätt och plocka undan i köket.


Ha en fin tisdagskväll!   


 


En stund senare: Ibland funkar hjärnan inte som den ska, är lite vimsig idag tydligen. Lilltrollet jobbar inte alls sent, hon jobbar tidigt och har redan slutat. Inte för att det spelar nån roll men varför ska det vara så svårt att få till saker och ting på rätt sätt?   

 
 
Annelie

Annelie

12 juni 2018 19:24

Helt otroligt vad värme kan göra nytta,, för jag mår också helt fantastiskt bra i värmen, minsta lilla det vänder så börjar eländet igen.. :-(
Varmluftspopcornsmaskin har jag också en,,, använt en endaste gång,, för saltet fastnar ju inte på popcornen efteråt. Så, nu har jag en sådan där "tivolipopcornsmaskin" yes, jag slår dig i långt ord.. *L*

Ha det bäst vännen & sköt om dig... // Varma kramar Annelie <3

http://nouw.com/gifta6570

Pisan

13 juni 2018 10:33

Det är verkligen väldigt olika det där med värme och värk, det finns ju de som svullnar upp av värmen och gör värken värre och så en del som blir bättre. Reumatiker blir ju oftast bättre av värme. Skulle vi alltid ha sån här värme så skulle mitt hem raseras, jag får inget gjort hemma - orkar inte, blir ju så trött samtidigt som värken försvinner, knasigt...
Jo, saltet fastnar ju inte, men jag kan inte äta popcorn som är poppade med fett - får inte äta fett alls ju, p g a levern, men jag älskar popcorn och äter det gärna med det lilla saltet som ändå fastnar än inte alls :-) Ha ha! :-D Ja, du fick till en diagnos också :-) Kramis! ♥

 
Ingen bild

Lena S

12 juni 2018 19:57

Tänk va olika det är. Jag fårvjätteont i kroppen när det är jättevarmt.
Det där med att få det rätt är inte lätt.😁
På morgonen när jag vaknat får jag fundera en bra stund innan jag kommer på vilken dag det är. Jag kan ju kolla på mobilen men tänker att det är träning att komma på det själv... 😂
Kramis 💖

Pisan

13 juni 2018 10:27

Sån är jag med, får fundera lite innan jag vet vilken dag det är :-) Vi är verkligen olika vad gäller värme och sånt. Kramis! ♥

 
Nilla

Nilla

12 juni 2018 20:00

Vad härligt att ni haft det bra och att ni firat dig 😊 Jag älskar ju värmen och börjar tycka att det snart är dags för långkallingar 😂 Kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

13 juni 2018 10:25

Ha ha! :-) Ja, jag vet ju att du fryser mest. Det är inte lätt det här med väder.... Kram! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards