Direktlänk till inlägg 13 juni 2018

Alldeles lagom

Av Pisan - 13 juni 2018 12:26

 


Det är onsdag och det hela dagen. Har inte kommit ifrån köksbordet än fast jag varit uppe ett bra tag nu. Har betalat några räkningar och lite sånt nödvändigt. Och så kom äldsta dottern, hon har varit i Grekland på semester och nu skulle hon lämna resväskan hon har här i vårt förråd, hon har inget förråd där hon bor i stan. Hon hade köpt handkräm och tvål av olivolja i present till mig. Handkrämen var gjord av åsnemjölk och olivolja och tvålen av ros och olivolja och den luktade jättegott. Hon och lilltrollet tog samma buss in till stan för en liten stund sen så nu är jag själv.  


Var ju och hämtade popcornmaskinen och dammsugaren igår. Dammsugaren har jag inte packat upp än men popcornmaskinen har jag testat. Den funkar bra, är lätt att använda och är lätt att torka ren. Dock så blir inte popcornen så salta eftersom man inte använder olja när de poppas - och då fastnar inte så mycket salt på popcornen. Men de är goda ändå   


Strax skall jag gå till vår Icabutik och köpa en sallad, sån där man plockar ihop själv och även handla lite annat. Och vid 4-tiden tar jag bussen in till stan. Skall köpa nya sandaler, skall gå till Bekväma Skor-butiken tänkte jag. Sen skall jag använda mitt presentkort på Avi & Lena och köpa mig lite silver, det blir förmodligen en ring med en turkos i för det har jag velat ha länge. Vill även ha en annan ring, kanske blir det ett armband också. Får se. Lägger upp bild i nästa inlägg. Efter att jag är klar där går jag till lilltrollet och väntar tills hon är klar för dagen och sen går vi och äter innan vi åker hem. Har tur med vädret idag med, det är inte hett utan c:a 21-22 grader. Alldeles lagom alltså. 


Ha en fin onsdag!   


 

 
 
Annelie

Annelie

17 juni 2018 10:20

Denna sallad du köpte dig, de är goda men jisses så dyrt det blir. Vi köpte oss en varsin sådan sallad en gång, när vi var ute och åkte. Jag tog ju inte alls mycket eftersom jag inte kan äta så mycket, Göran tog absolut inte en hel bunke, men DYRT vart det. Plus att man även fick köpa besticken... :-/
Men, gôtt varé...

Kramen Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Pisan

17 juni 2018 12:20

Jo, de är ju dyra. Men jag köper bara ibland, det får inte bli flera gånger i veckan. Har slutat att ta ägg till, fixar det själv hemma istället. Man får ta mycket av det som är lätt :-D Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards