Direktlänk till inlägg 21 juni 2018

Midsommar och semester

Av Pisan - 21 juni 2018 08:55

 


Nu är det dags för semester, älsklingen går på semester i eftermiddag. Så det blir inte mycket bloggande de närmsta 4 veckorna. Idag åker jag dit, vi kommer att vara där 2 veckor och här 2 veckor, vi åker lite fram och tillbaka i o m att jag skall ha lite sprutor och hämta ut min dosrulle var 14:e dag. Men det gör inget, vi har massor av saker vi vill göra i stan och naturligtvis ska vi åka till  Danmark en dag, det har blivit semestertradition nu.  Förut var det Ullared på midsommar som var tradition men eftersom älsklingen inte kan köra bil så blir ju det inte av.


Igår var jag på sjukhuset och skulle göra den där leverbiopsin. Men det blev inte av. Nä! För det var ingen sådan inbokad. Läkaren visste inte varför jag fått information om att det skulle göras en biopsi för det var ett ultraljud som skulle göras. Läkaren som remitterat mig dit och som ringde upp mig sade ju att det skulle göras en biopsi. Men ingen blev ju gladare än jag att jag slapp! Och ultraljudet visade att min lever mår bra och den har inte tagit skada av de höga trigllyceridvärdena. Och värdena har gått ner, mycket tack vare medicinen jag äter för det, men jag tror att det också beror på att jag inte äter fett och socker längre. Och så hade jag gått ner 3 kg till. Kanonbesked ju!   Gissa om jag blev glad. Så jag slapp spendera hela eftermiddagen där, som man får göra när man gör biopsi. Jättegott ju. Men gissa om jag var trött när jag kom hem.... Jag mådde skit på morgonen, magen hade bestämt sig för att krångla och jag kunde inte äta, mådde illa. Magen fortsatte krångla hela dagen men det känns lite bättre nu.  Får se hur det blir efter frukosten.


Ha nu en jättefin midsommar och fina sommarveckor!   


 

 
 
Nilla

Nilla

21 juni 2018 09:48

Men så skönt att slippa biopsin och att det var bra med levern. Ha en skön midsommar och semester. Kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

21 juni 2018 09:49

Ja, jätteskönt! Tack! Kramis! ♥

 
Ingen bild

Lena S

21 juni 2018 14:54

Åh, va skönt att du slapp biopsi. Irriterande att du fick fel info och va orolig i onödan. Jag är likadan, bli orolig och magen pajar.
Skönt att levern mådde bra åxå. Grattis till minuskilona.

Ha nu en trevlig midsommar!🌻🌼☔🌞
Kram 💖

Pisan

30 juni 2018 08:56

Tack! Är sååå glad för de där minuskilona. Men det är många kvar :-) Är lika glad att jag slapp biopsin och att min lever mår bra. Hade en fin midsommar. Nu är vi hos mig och idag skall vi åka till min mamma och pappa. Kramis! ♥

 
wiper

wiper

25 juni 2018 09:17

Vad härligt det låter att din kille har semester och ni kan vara tillsammans en längre period. Det skall tydligen bli högsommar igen. Vi åkte många gånger till Danmark i början på 2000-talet och jag har kusiner i Skåne.

Vilket kanonbra besked du fick. Förstår att du är lycklig. Det är lätt att må illa när man går och är orolig och inte vet vad som skall hända. Jag blir sjäv alltid sån för spänningarna släpper efterråt.

Hoppas du och din familj haft en fin midsommarhelg

Sköt om dig och ha en skön början på den nya veckan goa vän

kramar från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

30 juni 2018 08:57

Ja, det är härligt. Och fint väder blev det, gott. Men det var bra varmt när vi åkte bussen hit till mig häromdagen. Kramis! ♥

 
Annelie

Annelie

11 juli 2018 06:39

Hoppas att ni har jättefina veckor tillsammans..

Fyyy vad tråkigt att du hade fått fel information, ska man gå och oroa sig i onödan.. *suck*
GRATTIS till dina minus-kilon,, även fast det är som du skriver många kvar,,, men de som är borta, är ju borta. Kämpa på..!! *hejja*

Kramar om... // Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Pisan

13 juli 2018 10:02

Tack! Jo, de som är borta är ju borta som du säger. Vi har det jättebra och mysigt. Nu är det bara 1 vecka kvar sen börjar älsklingen jobba igen. Just nu är vi hos mig men vi åker till honom igen på torsdag nästa vecka, då är jag där över helgen och åker hem på måndagen sen.
Det var en jobbig tid innan jag skulle göra den där biopsin som inte blev av, fy sjutton! Men äntligen är det över. Kramisar! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards