Direktlänk till inlägg 27 juli 2018

Jag är tillbaka

Av Pisan - 27 juli 2018 13:25

 


Japp, det är fredag hela dagen lång! Och jag är tillbaka här, det har blivit ett litet uppehåll. Mest p g a att jag varit borta en del men också p g a att jag inte orkat. Kom hem i måndags från Småland. Har tillbringat älsklingens 4 semesterveckor både här och hos honom, vi har åkt lite fram och tillbaks. Skall berätta lite om vad vi gjort i de kommande inläggen tänkte jag. Jag har laddat upp lite bilder jag tagit, det gjorde jag häromdagen men orken räckte inte till ett inlägg också. Orken tryter p g a den extrema värmen vi har men mest p g a att jag fått ett giktanfall i höger fot. Det hela började i tisdags morse med ont i stortåleden som blev värre och värre under dagen, till kvällen hade jag så ont att det inte gick att stödja på foten, det gick inte ens att ta på den så ont gjorde det. Giktanfall var det första jag tänkte på för jag har tidigare haft lite problem med hög urinsyrehalt i blodet och åt giktmedicin i några år. Men den läkaren jag har nu tyckte vi skulle sätta ut den medicinen, han tyckte att värdena såg så bra ut. Och nu, nåt år senare, har jag fått ett anfall.... Tur att det var han jag fick träffa i morse på vårdcentralen.  Han skrev ut kortisontabletter, för jag tål inte antiinflammatoriska preparat, som jag skall ta i 5 dagar. Redan på söndag borde jag känna skillnad sade han. Och så skall jag lämna blodprov om 5 veckor och så skall han höra av sig och ev sätter han in giktmedicin igen. Fasen vad ont jag har! Inte konstigt att jag inte har nån energi. För varmt har jag inte inne, har bra fläktar, så värmen lider jag inte av - orkar ju inte gå ut, kan inte gå ut för jag kan inte gå. Den lilla, lilla promenaden bort till vc i morse var fruktansvärt plågsam, var totalt slut när jag kom hem. Nog om detta nu. 


Har haft en jättefin semester! När vi varit i Småland har vi varit ute och cyklat en del, fixat till god mat och kollat en del på film, men ff a har vi suttit ute på balkongen och njutit av det fina vädret. Förra fredagen var vi på bio, såg Mamma Mia! - Here we go again. Den var jättebra. Men jag tycker den första filmen var bättre.


 


Läste att Cher, som var med i filmen, snart släpper ett album med bara Abbalåtar. Skall bli kul att höra hur det låter.


Första veckan vi var här åkte vi till Danmark över dagen. Det är alltid trevligt. God mat och fint väder, vi satt ute på däck en del, det blåste rejält så det blev kallt till slut. Då gick vi in och värmde oss en stund och sen ut igen  


 


Mitt ute på Kattegat.


Nu värker nacken, sitter i soffan och skriver. Måste ha foten i högläge, det gör inte lika ont då. Berättar mer om semestern i nästa inlägg. Ha en fin fredag och smält inte bort, glöm inte att dricka!   


 


 
 
wiper

wiper

28 juli 2018 09:49

Välkommen tillbaka! Vad härligt att ni kunnat träffas lite längre tid då din kille haft semester. Det är ju även så varmt så man orkar knappt blogga. Jag har tagit paus över helgen och fortsätter värmen så blir det fler.

Gikt skall vara hemskt. Min mans bror har haft det i många år. Både värk och värme är ingen bra kombination. Jag avskyr denna konstanta tryckande värmen som tar hårt på mig.

Det är inte lätt att göra en uppföljare av en succefilm så jag förstår att den första är bättre. Härligt att du sett den på bio.

Vi dricker jättemycket vatten för annars är man illa ute. Sen behöver man tydligen lite salt också.

Kul att se dig fina du. Ha nu en fortsatt fin helg

kramar från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

28 juli 2018 15:39

Tack! Ja, nu är det varmt. 32 gr just nu och igår hade vi 34 som mest. Jag håller mig inomhus, men det är ju mest för att jag inte kan gå. Det skall visst bli svalare i morgon, då får det bli balkongen tror jag.
Ja, gikt är hemskt. Hoppas jag slipper det i framtiden. Det räcker med den "vanliga" värken jag har tycker jag. Ha en fortsatt fin helg med, trots värmen. Kramis! ♥

 
Ingen bild

Lena S

28 juli 2018 15:32

Välkommen tillbaka❣ Tråkigt att giktet bråkar med dej, hoppas det går över fort.
Skönt att du har bra fläktar hemma.
Jag har en golvfläkt men skacköpav2 till när dom får in igen. Så slipper jag flytta runt på dom hela tiden.
Här är det äntligen lite svalare. Och nu lovar prognosen regn hela veckan. Det behövs, om det nu blir så.
Kram 💖

Pisan

28 juli 2018 15:41

Tack! Ja, jädra gikt! Jag är glad över mina 2 fläktar. Och så håller jag stängt när det är varmt ute så det är ändå inte så varmt inne.
Här blir det nog en skur närsom ser det ut som, det är svart på himlen. Kramis! ♥

 
Nilla

Nilla

30 juli 2018 16:37

Det låter verkligen tufft med tån, hoppas att medicinen hjälper snabbt. Kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

30 juli 2018 17:50

Jo, det har varit skittufft men nu är det ju bättre tack och lov! Kram! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards