Direktlänk till inlägg 18 september 2018

Tack och lov

Av Pisan - 18 september 2018 11:01

 


Halloj! Här sitter jag, har precis ätit frukost. Det känns som måndag men det är ju tisdag.... Det känns ofta så när jag varit hos älsklingen över helgen för jag åker ju hem på måndagarna. Idag fick jag gå upp tidigt, hade en telefontid med min läkare. Mina njurprover var inte bra när jag tog prover för att se hur urinsyrenivån i blodet såg ut efter giktattacken jag hade tidigare i somras. Men nu var de bra. Tack och lov! Det räcker ju med all annan skit jag har tycker jag. Men nya prover skall tas vid årsbesöket, fick tid för det 29:e oktober. Men nu behöver jag inte gå och oroa mig att det är nåt fel på mina njurar i a f. Gott.


Har haft det bra i helgen även fast jag haft jäkligt ont, speciellt i fredags. Hela kroppen kändes som ett öppet sår, det svidvärkte liksom, svårt att förklara....  Det både värker och svider i leder och muskler samtidigt liksom. Och så blir jag så fruktansvärt trött av det. Men på lördagsmorgonen när jag vaknade kände jag mig bättre. Det regnade på morgonen men vi bestämde oss för att åka iväg på marknaden för prognosen sade att det skulle klarna upp. Och det gjorde det, när vi kom fram sken solen   Det vart riktigt skönt ute. Det var en jättefin marknad, lagom stor för mig som fibris - orkar ju inte gå så mycket som "vanliga" människor. Själv handlade jag inget men älsklingen köpte bröd, kaffebröd, korv och naturgodis. Ungefär samma som förra marknaden vi var på    Jag behövde inget speciellt så jag köpte inget, jag skall ju släpa hem det på bussen sen dessutom så väskan får ju inte bli för tung. Hittade inte ens en väska jag tyckte var snygg   

På söndagen tog vi det lugnt, det var gråtrist väder så vi kollade lite på film och slappade.


Om en timme skall jag till tandläkaren och sent i em skall jag till vc för en B12-injektion. Det blir mycket på en dag för mig idag. Tänkte handla lite också, det gör jag nog efter tandläkaren.


Ha en finfin tisdag!   


 


Någon timme senare: Usch vilken kass dag det blev. Jag hade lite ont i huvudet i morse, tog piller och det gick över. Men sen kom den smygande igen efter nån timme och nu värker både huvudet och nacken. Misstänker att huvudvärken kommer ifrån nacken den här gången. Vill bara gå och lägga mig. Det var ju skit att jag hade en sån sen tid på vc, hade velat gå och lägga mig istället - för att vila. Och så värker ryggen, som vanligt när jag varit och handlat.... Satt på balkongen en stund förut, i väntan på att gå till vc, och somnade. Men jag hann ändå, sov nog inte så länge. Hos tandis gick det bra i a f, skönt det. Nu blir det  till att ta mer piller och fixa käk. Lilltrollet kommer snart hem. Hade en maskin tvätt att hänga upp också, som har legat sen i förmiddags, gjorde det nyss. Så där ja! Nu har jag gnällt av mig, kanske känns det lite bättre då....   


Och så fyller ju mitt äldsta lilla troll 22 år idag   Pratade med henne förut, sjöng lite för henne också   På lördag blir det kalas, hemma hos mina föräldrar. Ikväll skulle hon ut och äta med kompisen. 


Ha en fin kväll!   

 
 
Nilla

Nilla

18 september 2018 13:51

Vad skönt att det inte var något fel på dina njurar. Lycka till med allt idag. Kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

18 september 2018 16:40

Ja, det känns jätteskönt. Det gick bra hos tandis :-) Kramis! ♥

 
wiper

wiper

19 september 2018 09:47

Vad skönt att dina värden är bättre. Att inte behöva gå och oroa sig är guld värt. Just nu har jag såna besvär med vänster knä så jag kan knappt gå och det känns nu som husarrest. Är under behandling och hon ville även att jag skulle kontakta läkare så jag är lite orolig

Härligt med såna marknader. Såg att du hade lite på agendan i går

Ha nu en fin dag kära vän. Solen kom fram här nu

kramar från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

19 september 2018 12:18

Ja, det känns jätteskönt. Men vad jobbigt du har med knät! Klart du måste gå till läkare. Det är ju plågsamt att ha så dåligt att du inte kommer ut. Var rädd om dig vännen! Kramisar! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards