Direktlänk till inlägg 25 september 2018

Vad knäppt det kan bli

Av Pisan - 25 september 2018 11:02

 


Japp. Har legat vaken i stort sett hela natten. Sov knappt 3 timmar. Vaknade halv 2 ungefär och sen låg jag vaken tills kl blev 7 och jag skulle väcka lillungen. Efter det har jag bara somnat till och drömt knasigt, och sovit en halvtimme kanske, räknat till 3 drömmar så det blev inte mycket sömn. Kanske hade jag sovit mer om det inte varit ett sånt h-vetes liv ute på idrottsplatsen. Nån av högstadieskolorna har idrottsdag och man har på hög musik och lärarna babblar i högtalarna i stort sett hela tiden....  Detta började vid 8-tiden. Och när jag kom upp såg jag att jag missat att ta en av sömnmedicinerna igår kväll, ena dospåsen låg kvar på bordet vid soffan.... Blir så trött på mig själv. Så jag kan nog skylla på både min virriga hjärna OCH fullmånen. Allt vändande och vridande i sängen inatt har gjort att jag fått ont i ryggen. Och när jag har ont i ryggen så har jag svårt för att gå, jag får kramp nere i ländryggen när jag går, det går över när jag sätter mig ner. Och det passar mig inte alls idag, hade tänkt gå en bit idag. Har ett paket att hämta, och av någon förbaskad anledning så har paketet hamnat på ett utlämningsställe som ligger i utkanten av byn, och jag bor i centrum. Jag hade alltså tänkt att gå på en rejäl, för mig, promenad idag - ser ut som jag får ställa in den. Och jag vill verkligen ha paketet! Det är 5 Abbafilmer i som jag köpt på Tradera. Känner mig minst sagt frustrerad idag   


Så! Nu har jag gnällt färdigt. 


 


Nu börjar det bli vackert ute. Nu börjar löven skifta till andra färger än mörkgrönt. Lite gult och orange. Det är ju så fint! Och inatt har vi haft frost här så nu kommer skiftandet gå fortare, ser redan skillnad mot i torsdags/fredags. Och både igår och idag skiner solen och det är riktigt fint ute. Så jag hade ju gärna velat gå den där promenaden idag. Får väl börja gå och så får jag väl vända hemåt om det blir för jävligt.


Igår fick jag en minst sagt dramatisk start på dagen. Satt här ute i köket och åt min frukost i godan ro när telefonen ringde. Det var äldsta dottern. Hon var uppe på vc här i byn (hon går kvar där fast hon flyttat in till stan) för hon skulle lämna blodprov.  Då hade hon svimmat! Hon var jätteledsen och ville ju såklart att mamma skulle komma. Och det är klart att jag gav mig iväg. Fick ju klätt mig och borstat tänderna i ett huj och gett mig iväg. Vi fick träffa en läkare och man tog blodtryck på henne. Efter en stund så tyckte doktorn att det var ok att gå hem, det var ingen fara på torpet. Och det trodde jag väl inte heller, hon har alltid haft svårt för sprutor och nålar men har aldrig svimmat förut. Men jag är inte förvånad för jag vet ju att många gör det - och det är inget man kan rå på själv att man gör. Hon följde med hem och hon somnade i soffan lilla ungen. Och när hon sovit ett tag kände hon att hon ville åka hem till sitt så det gjorde hon. Senare på dagen rasade jag fullständigt, vart sååå trött och fick ont i hela kroppen (mer än den vanliga fibromolvärken då) och låg i soffan resten av dagen. Så att jag glömde det ena sömnpillret är inte konstigt, jag var sååå trött och jag minns knappt att jag gick och lade mig. Vad knäppt det kan bli med den här jäkla fibron....   


Hoppas att idag blir lugnare. Ha en finfin tisdag goa läsare!   


 

 
 
Ingen bild

Lena S

25 september 2018 22:48

Din beskrivning av det ryggonda stämmer på mej åxå.
Jag tror ju att ryggen ska gå av. Vet inte varför det är så här tänkt att jag borde ttäna/röra mej mer...

Eller är det förbön som ger dom besvären mån tro...

Fy va otäckt att hon svimma, förstår att hon blev rädd.

Kram 💖

Pisan

26 september 2018 12:09

Ja, så känns det! Som att den skall gå av. Det blir bara värre av träning och annan rörelse. Låter ju som att det skulle kunna vara fibron.... Kramisar! ♥

 
Annelie

Annelie

26 september 2018 09:50

Min syster är så... hon kan svimma bara av att se en nål och detta med att se blod & dylikt på teven, även fast det är fejk på en film, går inte för henne, måste vara jobbigt.

Ja du, detta med sin piller, konstigt att man KAN missa de, när man är så van att ta de. Har hänt mig också, att jag missat alla 9 till kvällen, jag har oftast hoppat över de klockan 20, för jag vill ha smärtstillande så jag kan få sova. Men, numera tar jag de klockan 20, sparar en tablett som gör att jag sover bättre tills jag verkligen SKA sova.

Ha en jättefin onsdag min vän, här blåser det storm, så min kropp skriker AJAJ, VILA... // Kramar Annelie <3

http://nouw.com/gifta6570

Pisan

26 september 2018 12:11

Visst är det knasigt, att man kan missa pillren fast man har larm på mobilen och färdiga dospåsar.... Fibrohjärna.... Ha det fint du med, här stormar det med - och regnar och det är sååå mörkt. Trist. Men som gjort för en dag i soffan med Netflix som sällskap :-) Kramis! ♥

 
wiper

wiper

28 september 2018 14:36

Att inte få sova är förödande. Jag satt uppe en natt vid 03.00-tiden och var klarvaken men på morgonen som en zoombie. Då var det nog fullmånen. Fast det är svårare att sova när man inte arbetar. Har man sen värk så blir det värre

Här har hösten lite stannat upp för det känns som i augusti för vi har ingen storm nu. Vilken fin mamma du är och du har verkligen varit en klippa för dina fina flickor. Så tryggt att hon kunde följa med hem.

Då får jag önska dig en fin fredag och helg
kramar från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

2 oktober 2018 12:05

Det är skit när man inte får sova, man kan ju få lida för det i flera dagar efteråt.
Jag gör vad jag kan för att vara en bra mamma men känner ändå, eftersom jag är sjuk och har varit så större delen av barnens liv, att jag inte kan ställa upp med så många saker som friska mammor kan - ibland mår jag skit över det. Men nåt jag kunnat ge dem är ju tid, arbetande mammor kan ju inte ge så mycket tid åt sina barn. Jag har ju alltid funnits hemma när de kommit hem från skolan. Hoppas ni haft en fin helg, det har vi. Ha nu en fin vecka också! Kramisar! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards