Alla inlägg den 26 april 2018

Av Pisan - 26 april 2018 07:45

 


God morgon! Kolla! Klockan är inte ens 8 och jag är redan upp! Det hör inte till vanligheterna. Är uppe så här tidigt för att ta den där tabletten mot diabetesen som gör mig kissnödig. Jag skall nämligen äääääntligen åka till älsklingen i Småland. Har inte varit där sen i slutet på februari. Tar jag tabletten tidigt så hinner jag ju kissa ut det mesta innan jag skall iväg sen, bussen går vid halv 2. Och innan dess skall jag även hinna med ett besök hos diabetessköterskan på vc.

Håll nu tummarna för mig att det går bra på resan, att jag inte blir kissnödig efter 10 minuter på bussen.... Är bussen härifrån byn bara i tid så hinner jag kissa på resecentrum i Borås och förmodligen klarar jag mig sen tills jag är i Småland. Eftersom det är helgdag på tisdag så har älsklingen lite extra ledigt så jag kommer inte åka hem förrän på onsdag. 


I måndags hade vi kalas här hemma, lillungen fyllde 20. Hon var nöjd med sina presenter och maten var till belåtenhet, för oss allihopa. Nu är det över. Nu är det bara några veckor kvar till nästa kalas, min 50-årsdag....


Idag är det mulet här och det är inte många grader ute, bara 6. Enligt prognosen så blir det runt 10 grader i flera dagar nu, och ev lite regnskurar. 


Nä, nu skall jag ta mig till duschen. Ha en finfin helg!   


 



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards