Direktlänk till inlägg 15 maj 2018

Sommar

Av Pisan - 15 maj 2018 13:05

 


Sol och varmt idag med. Sommaren är verkligen här. Igår hade jag 30 grader i skuggan ute på balkongen. Då är det skönast att hålla sig inomhus. Det blåste inget heller så det var verkligen hett. Men jag skulle ju inte ut ändå. Lillungen kände sig lite bättre på eftermiddagen så hon gick och handlade. Himla gott för då slipper jag bära så mycket idag, jag har svårt för att handla med dramaten, får ont i ryggen. Duschade igår och efter det vart jag helt färdig. Men jag hostade faktiskt mindre igår, och jag minns inte att jag hostat inatt. I morse hostade jag mindre också så nu är det väl på väg åt rätt håll. Snoret känns också som att det liksom stannat upp. Hoppas bara att det inte blir bihåleinflammation av det, jag brukar drabbas av det men jag har sprayat med Nasonex sedan dag 1 så förhoppningsvis slipper jag det. Förr tog jag alltid Rinexin men nu funkar inte det ihop med en av mina andra mediciner så det blir till att spraya med Nasonex.


   


De här bilderna är tagna med 1 vecka emellan. Helt otroligt vad snabbt grönskan tog fart! Har tagit bilderna från min balkong. Ett av träden har dock inte slagit ut helt och hållet men det brukar vara sent, men det är på gång. När det har gjort det så ser jag knappt huset där borta till höger.


Idag är det dags för B12-injektion. Skall hämta ut ett paket också, en bok; "Som jag är: Livsbilder av Agnetha Fältskog". Jag är ju Abbatokig. Har köpt ytterligare en bok, igår kväll på Tradera. Det är en bok med mest bilder i. Har sedan tidigare den där stora Abbaboken som kom ut för bara nåt år sen, den är det mest bilder i också. Den fick jag av älsklingen i julklapp förrförra julen. Det finns några böcker till om dem och mitt mål är att få tag på om inte alla men kanske de flesta. 

Och så blir det ett besök på apoteket, ska hämta ut min dosrulle och så blir det mataffären för att köpa det som glömdes igår. 


Har målat tånaglarna för första gången i år, i ceriserosa    Då är det verkligen sommar. För det blir sandaler på när jag skall iväg sen vid 15-tiden. Premiär för dem i år. Har haft dem i några år nu och de är slitna. Men så fort skattepengarna kommer in på kontot så blir det ett par nya! Skall åka in till stan då och Bekväma Skor, de har bäst skor för mina knepiga fibrofötter. Förra året när jag var där och köpte sneakers såg jag att de hade jättefina sandaler. Köpte ett par lila sandaler/tofflor i Spanien i september så jag har 2 par att välja på i sommar. Det är lyx för mig för jag  brukar bara ha ett par sandaler och ett par sneakers eftersom fotriktiga skor är så dyra. De jag köpte i Spanien är jättesköna och är också fotriktiga/anatomiska. De fanns i alla möjliga färger och det var svårt att välja mellan rosa och lila   För svarta är mina sandaler och jag ville gärna ha något färgglatt eftersom det för en gångs skull fanns.


Hoppas du har en fin tisdag goa du!   


 

Såna här kanske jag skulle ha?   





 
 
Annelie

Annelie

16 maj 2018 07:32

Ååååå,,, vilka snygga sandaler. inte för att de är fotvänliga, men snygga är de.
Jag har också svårt för skor, men nu när jag bara sitter kan jag ju köpa vad jag vill, till och med med klack om jag det vill :-D

Igår hade vi det molnigt hela dagen lång, men med en sommarvärme, sprack upp senare på kvällen så idag får vi en fin dag igen.
Älskar detta väder, men det jag är rädd för är att detta är den enda sommaren vi får.

Ha nu en jättefin onsdag min vän.. // Massa Krams <3

http://nouw.com/gifta6570

Pisan

16 maj 2018 09:24

Ja, visst är de snygga - men inte fotvänliga alls :-) Är också rädd för att det är den enda sommaren vi får. Vi får verkligen hålla tummarna för att det inte blir så i år igen. Ha en fin onsdag du med vännen! Kramisar! ♥

 
Nilla

Nilla

16 maj 2018 09:15

Vad skönt att du mår bättre. Sådana sandaler måste du ju ha 😄 Kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

16 maj 2018 09:26

Ja, och idag känns det ännu lite bättre men har hostat som sjutton inatt - blir nog inte av med natthostningar på ett tag, det brukar sitta i ett tag efter att den akuta förkylningen lagt sig. Ja, visst skulle jag haft ett par såna, om mina fötter hade gillat det :-) Kramisar! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards