Direktlänk till inlägg 5 februari 2019

Så det så!

Av Pisan - 5 februari 2019 14:34

Halloj! Nu är jag hemma igen. Kom ju hem igår. Men jag har också nyss kommit hem från stan. Har varit på Sahlgrenska sjukhuset och Lipidmottagningen, det var dags för återbesök, var ju där för 1 år sen. Mina triglyceridvärden har gått ner, de låg riktigt bra i höstas men nu har de stigit lite igen. Och jag vet varför. Jag har slarvat med kosten. Det har blivit mindre grönsaker och mer mackor de sista månaderna, och så kom julen och då syndade jag rejält.... Det är bara till att ta nya tag. Jag skall ta nya prover om ett halvår och då skall de vara perfekta!! Så det så!   


Och så har det blivit februari, skönt att januari nu är bakom oss, i o f s så brukar februari vara dryg också men hoppas det känns annorlunda i år.


Har haft det bra i helgen. På lördagen var vi ju och såg filmen "Britt-Marie var här". Jag tycker den var bra, vet att den fått en del dålig kritik men jag tycker inte att det är befogat. Den var rolig, fick mig några goa skratt   Tycker den absolut är sevärd.


På söndagen var vi med älsklingens syster och hennes man till huset ute i skogen där älsklingen är uppväxt. 


 


Såhär ser det ut när man kliver ur bilen. Vi (läs älsklingen, hans syster och svåger, inte  jag för jag fixar det inte) fick skotta där bilen skall stå först för det hade ju kommit rejält med snö, både innan och på fredagen och lördagen. Gubbarna fortsatte att skotta och jag och systern gick in i huset. När gubbarna var klara fikade vi med mackor och hembakta, gööörgoda, kanelbullar   


 


Vi har sett några filmer under helgen, bl a "Tomb Raider" med Alicia Vikander, den var bra. 

Jag längtar till våren och sommaren då jag och älsklingen kan ut och cykla och åka på små utflykter. Är trött på vinter nu. Nu räcker det med mörker och snö. Det har visserligen blivit ljusare av snön och solen går ner lite senare på eftermiddagarna nu, man märker att det går åt rätt håll. Skönt.


Igår beställde jag nya gardiner till vardagsrummet. Klicka här så ser du hur de ser ut. Färgglada och fina, de kommer bli jättefina i vardagsrummet. Längtar tills jag får upp dem.


Idag blir det soppa här hemma, potatis- och purjolökssoppa, med gott bröd till. Som jag köpte i bageributiken utanför stora entrén till Sahlgrenska. Blir görgott!   


Ha en fin eftermiddag och kväll!  


   

 
 
wiper

wiper

6 februari 2019 09:48

Så blev det för mig i julas också men nu är jag på banan igen sen 5 veckor. Tur att värderna bara gått upp lite för då är det inte så svårt att få ner dom. Tack för filmtipset. Skall gå in och googla på den. Vad fint det ser ut där din kille är uppväxt och lika mycket snö som här. Så fina hus och så mysigt ni hade det

Jag som egentligen älskar vintern är less nu också. Vintern skall vara från från november till och med januari. Jag fryser mer nu med levaxinet.

Vad härligt det låter att ni skall ut och cykla med matsäck och mysa i vår. Jag börjar längta själv efter härliga utflykter i naturen

Wow! vilka läckra färgstarka gardiner. Önskade vi kunde ha såna hos oss. Blev sugen på soppa nu ;)

Härligt att du haft det så bra det är du värd fina Pisan

Ha nu en skön onsdag
kramar från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

6 februari 2019 10:25

Ja, det är jättemysigt där han är uppväxt, jag tycker om att vara där. Ja, det räcker med snö nu, såg på prognosen att det skall komma mer blötsnö idag och så skall det vara plusgrader i flera dagar.... Då blir det blött. Soppan blev jättegod! Ha en fin onsdag du med! Kramisar! ♥

 
wiper

wiper

6 februari 2019 09:49

Jag skrev en lång kommentar hos dig nyss men när jag skulle publicera längst upp så försvann rutan

kram
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

6 februari 2019 10:25

Den kom med! ♥

 
Nilla

Nilla

6 februari 2019 09:52

Åh så mysigt det såg ut med det fina huset. Jag är också hemskt mycket redo för våren nu 😜 kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

6 februari 2019 10:26

Ja, det är urmysigt där. Nu vill vi ha vår! Kramis! ♥

 
wiper

wiper

8 februari 2019 10:26

Vad bra! för jag hann inte klicka på rutan som kommer upp längst upp

Ha en fin dag
kram
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

8 februari 2019 11:13

Man behöver inte klicka på den, den försvinner av sig självt. Ha en fin fredag och helg vännen! Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards