Direktlänk till inlägg 28 maj 2019

Helt lagom

Av Pisan - 28 maj 2019 11:42

 


En morgon ville jag till stranden, ena väninnan ville åka till grannbyn och marknaden där och köpa klänningen hon inte köpte på marknaden vi var på dagen innan och den andra ville vila. Så jag blev avsläppt på stranden. Där var jag heeeeelt själv! Inte en själ, bara jag och några fåglar. Tog bilden ovan då. Och de här:


   


Det var underbart skönt att ligga där i solen, det  var inte för varmt men inte kallt utan helt lagom   


Idag skiner solen även här men det är inte speciellt varmt och det blåser. Nu har all grönska slagit ut fullt här, ena trädet på kullen här utanför är liiite efter, det är inte riktigt utslaget än men nästan.


Har haft en fin helg i Småland. I lördags gick vi på marknaden och kikade lite och på kvällen kollade vi gratiskonsert, på The Boppers, de var jättebra och det var mycket folk. Efteråt skulle nån hiphopartist uppträda och det gillar inte vi så vi gick hemåt. På söndagen var vi hos älsklingens syster och man och åt middag, grillat - mums!   


Kom hem igår och tog det lugnt i soffan och lite Netflix. Har sovit som en stock i helgen och likaså inatt. Inatt blev det 11 timmars sömn med ett avbrott för toabesök. Vaknade av klockan och var helt väck, hade nog kunnat sova nån timme till.... Men det gick inte! Har tid på vc för B12-injektion i em så jag behövde in i duschen. Och nu kokar frukostäggen.


Ha en finfin tisdag!   



 
 
Nilla

Nilla

28 maj 2019 14:16

Ser helt underbart ut att få vara ensam på stranden :-) kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

28 maj 2019 15:17

Det var det! Det tog ungefär 1 timme innan jag fick sällskap, och det var bara några stycken. Kramis! ♥

 
Gina

Gina

28 maj 2019 14:21

Vad stilla, harmoniskt och skönt det såg ut på strandbilderna! Helt ensam..-Vackra bilder!
Jasså marknad där också? Du verkar tycka om marknader! :-)
Jag är gillar heller inte rap-musik, men min son är alldeles galen i sådan musik, så det är svårt att enas om musiken som ska spelas i bilen ibland :-D
Hoppas du har en fortsatt fin dag vännen!
Kramar!

http://henbacka.bloggplatsen.se

Pisan

28 maj 2019 15:22

Det var verkligen underbart där på stranden, helt själv. Det enda man hörde var vågskvalpet.
Jo, det är väl kul med marknad men i helgen hade jag inget val :-D Älsklingen ville gärna gå :-) Men han handlade inget....
Förstår att det blir svårt att enas om musiken när man har olika smak :-) Kramis! ♥

 
wiper

wiper

29 maj 2019 06:53

Det ser verkligen helt underbart ut så man blir ju lyrisk. Skönt att det inte var för varmt och är det torr värme så klarar även jag av rätt varmt. Vad kul du sett Boppers det skulle jag vilja också. Dom spelade ju ofta med Jerry Williams. Du verkar ha haft det jättebra och upplevt mycket

Ha en fin onsdag
kram från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

29 maj 2019 15:34

Ja, det var sååå underbart. Det är fördelen med att åka på våren och inte mitt i sommaren, att det inte är för varmt utan alldeles lagom.
Boppers var jättebra. Har du möjlighet nån gång så se dem!
Hoppas du har en fin onsdag med, jag har suttit i solen på balkongen, jätteskönt. Kramisar! ♥

 
Lena S

Lena S

29 maj 2019 19:14

Helt ensam...fy det skulle inte jag gilla. Är lite harig med sånt. Men det såg ju skönt ut med solen.🌞
Kram ❤

http://enbrakansla.blogg.se

Pisan

30 maj 2019 13:11

Det var superhärligt! :-) Kramis! ♥

 
Nettan

Nettan

30 maj 2019 11:42

Ser underbart ut med en strand alldeles för sig själv!
Kram ❤️

http://https://nettanssvammel.blogspot.com

Pisan

30 maj 2019 13:12

Det var jättehärligt ♥ Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards