Direktlänk till inlägg 2 september 2019

Att man aldrig lär sig

Av Pisan - 2 september 2019 12:31

      


God middag! Det är ny vecka och ny månad och helgen har flugit fram. I lördags kom min älskling hit. Det var länge sen han gjorde det! Äntligen funkar bilen!!! Underbart. Förra veckan var annars allt annat än underbar. Hösten är här och det gillar inte min kropp. Soliga dagar går det väl an men den här jädra fukten och regnet och blåsten är skit för en fibrokropp. Det fanns inte på kartan att jag skulle sätta mig på bussen till  Småland i torsdags. Så då åkte älsklingen hit istället vilket jag var jättejätteglad över. Tog mig samman på lördagsförmiddagen, för bättre mådde jag egentligen inte, och vi åkte till Partille och Allum köpcenter och Claes Ohlson, där jag behövde köpa en ny antennsladd till min tv. Efter att den blivit inköpt gick vi direkt till bilen och åkte hem till mina föräldrar som ju bor i Partille. Där blev det en fika innan det blev dags för mig att åka hem och vila igen. Fast vi handlade mat på Ica Maxi först. Där glömde jag hälften av det jag skulle ha, fast det stod på lappen jag hade med mig.... Så vi fick gå till Willys här hemma i byn ändå för det var sånt jag behövde med en gång, kunde inte vänta en dag eller två med att köpa hem det. Det var kanske dumt att gå in i den där stooora matbutiken där jag inte brukar handla för jag blev ju helvimsig där inne, inte konsigt att jag glömde hälften.... Att man aldrig lär sig. Efter inhandlingen av resterande varor här på hemmaplan hämtade vi mat på Olssons Gatukök här i byn:


 


Stekt strömming med potatismos! Sååå himla gott!! Väl hemma sen med mat i magen fixade älsklingen med att koppla in en ny dvd-spelare åt mig, han hade en med sig som han haft liggandes hemma. Min gamla hade gått sönder mitt i en konsert jag tittade på. En avskedskonsert med min favoritgrupp, of all times, som jag kollade på för allra första gången. Gissa om jag blev sur.... Så jag fick vänta nån vecka på att se resten av konserten och det gjorde jag igår, den är sååå himla bra men även sorgsen för de tar avsked på ett sätt som får det att brista i en. Jag talar alltså om Runrig. Ni som följt mig länge vet ju att jag älskar dem. För er som inte vet vilka det är/var så kan jag berätta att det är en skotsk grupp som spelar folkrock kan man säga, men det går lite åt det poppiga hållet ibland. De har hållt på sen 1973 så jag förstår att de är trötta på turnélivet och allt det där. Konserten kom ut på dvd för nån vecka sen men själva konserten var för c:a 1 år sen i  Stirling i Skottland. Jag har sett dem live 2 gånger. En gång i London och en gång i Falun, på folkmusikfestivalen där. Så jag satt och grina framför tv:n igår efter att älsklingen åkt hem. 


Hade svårt att komma till ro och somna igår kväll så jag låg vaken till säkert 01.30-02.00 Men sen har jag sovit gott. Idag har jag en tid till frissan, ringde förut och fick tid i em. Det var alldeles för länge sen jag klippte mig så det är verkligen nödvändigt med en klippning nu.


Här kommer några bilder på mina senaste alster:


   


Ha en finfin måndag goa du!   

 
 
Nilla

Nilla

3 september 2019 14:50

Sådär kan jag också göra, ha med mig en lista och ändå inte få med mig grejerna på listan :-p kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

3 september 2019 14:52

Ja, ibland blir det totalt galet. Jag skall strax ut och till affären, får se hur mycket som kommer med hem och vad som inte får följa med hem.... :-) Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards