Direktlänk till inlägg 4 september 2019

Ett morgoninlägg

Av Pisan - 4 september 2019 10:08

 


God morgon alla pigga!   Ja, ni ser rätt. Ett morgoninlägg! Klockan är bara 10.10 och jag är uppe. Jag har varit vaken sen 04.07 Vaknade och var kissnödig och sen gick det inte att somna om. Låg länge och försökte. Sen började jag lyssna på musik och gjorde en beställning på Apotea och kollade fejjan. Försökte somna om igen men det bara inte gick. Så jag gick upp vid halv 7. Satte mig och pärlade här vid köksbordet. Åt en knäckemacka med leverpastej först. Och tog mina mediciner. Åt en banan med kom jag på nu. 


Och höstigt har det blivit här inne nu. Det satt jag med på sena eftermiddagen igår och grejade med. Och så pärlade jag lite också. Det har blivit mycket av det på sista tiden   Men bara när jag har ork och lust. 


   


De här är egentligen gamla örhängen men jag bytte ut berlockerna till änglavingar och så gjorde jag rent mina silveröronkrokar.  Det har jag gjort med fler örhängen nu på morgonen, de blir ju fula när man använt dem ett tag. Så är det i a f för mig, silvret blir svart. Men det går lätt bort i ett bad med aluminiumfolie, bakpulver och kokande vatten. De blir som nya. Har ett helt gäng som ligger på tork här nu.


 


Gjorde det här armbandet till mig själv. Och nu på morgon har jag gjort detta:


       


De här örhängena är också gamla men jag har gjort om dem, metalldelarna hade blivit så fula. Så nu är de som nya    Armbanden var beställningar. Fick en beställning igår och en i morse och nu är det klart. Det ena är t o m inpackat och skall bara läggas på lådan.


 

Dessa gjorde jag också.


Typiskt att man vaknar tidigt när man skall göra nåt på dagen. Jag hade behövt min sömn till ungefär den här tiden. Jag skall in till stan sen, skall förnya mitt pass, har en tid kl 14. Jag kommer vara som ett vrak i eftermiddag och kväll. Inatt måste jag få sova för jag hade tänkt åka till älsklingen i morgon.


Nu skall jag sluta svamla och gå i duschen. Ha en finfin onsdag!   




 
 
wiper

wiper

4 september 2019 14:19

Jag har såna nätter också då jag inte kan sova och får gå upp och sätta mig i soffan och kolla på tv. Jättefina smycken du gör Pisan. Jag är helt såld på det med händerna ;)

Våra pass har gått ut så vi måste skaffa ny än om vi inte har råd att resa. Man kanske måste fly landet nångång om nån katastrof händer.

Hoppas du får sova i natt så du kan resa till din kille

kramar från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

4 september 2019 15:51

Nu är jag hemma igen. Det gick fort, in till stan och fixa passet och hem igen via matbutiken tog 1 timma och 40 minuter. Snabba ryck! Fick en utskällning av passpoliskvinnan för att jag inte ville att hon skulle makulera mitt pass för att jag behöver det som id-handling eftersom jag inte har id-kort eller körkort. "Pass räknas enbart som en resehandling och inte som legitimation!" J-a apa! Jag blev skitförbannad. Har haft passet som id i många år och ingen, INGEN, har sagt nåt om det innan. Och nu har jag dessutom kollat upp saken och det var lögn det hon sade, pass räknas om giltig identitetshandling i Sverige sedan 1998. Hon gjorde "ett undantag" för mig och makulerade inte passet, jag får använda det tills det nya är klart om 5 dagar. Dessutom kostar det hela 350 kr som jag fick betala idag. Pust! Nu fick jag ur mig lite ilska :-)
Tack! ♥ Hamsahänderna är jättefina tycker jag med :-) Jag hoppas också på bättre sömn inatt, annars åker jag nog på fredag istället. Hoppas ni hade det trevligt i Västerås. Kramisar! ♥

 
Bittan

Bittan

4 september 2019 16:31

Hej! Jag har skickat epost till dig idag. Har du sett det?
Kram från Bittan

http://britt-marie.bloggplatsen.se

Pisan

4 september 2019 17:48

Jajjamensan! Har svarat oxå :-) Kramis!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards