Direktlänk till inlägg 13 september 2019

Jag tror på tur

Av Pisan - 13 september 2019 11:47

Halloj!  Det är fredag. Igen. Veckorna går verkligen fort. Och det är fredagen den 13:e. Men jag vet inte om jag är speciellt vidskeplig och tror på otur idag. Jag tror på tur jag    Jag behöver mer tur så jag siktar in mig på det. Idag gick jag upp tidigt. Idag var sista dagen för mig att lämna blodprover på vc inför telefontid med doktorn på lipidmottagningen på Sahlgrenska nästa fredag. Fick ett brev för ett tag sen. Men jag har varit så himla trött och matt och hängig i veckan så jag har varken orkat duscha eller ta mig till vc. Så idag var jag tvungen, tvungen att gå upp tidigt också eftersom det var absolut nödvändigt med en dusch innan jag gick hemifrån. Gick upp vid 8 och för mig är det supertidigt....    Jag har helt kommit ifrån det här med att bli väckt av klocka på morgonen och när jag väl måste det är det sååååå himla jobbigt. Mår skit av det. Det är mycket man kommit ifrån när man slutat jobba, och av att vara sjuk. Många saker, som det här med att gå upp på morgonen - och inte på förmiddagen, är urjobbiga. Klarar ingen stress alls längre. Blir genomsvettig och vimsig när saker och ting kör ihop sig. Som tur är gör det inte det så ofta. Men en enkel sak som att åka till stan är urstressigt för mig. Det är ju folk som vill fram överallt ju, och där står jag mitt i vimlet och vet inte riktigt vart jag skall t ex. Jag gör allting långsamt numera. Och det passar mig. Stan passar mig inte.... När jag är hos älsklingen blir jag inte stressad när vi är ute i samhället där, och där finns det mesta man behöver i butikväg (fast ingen skoaffär, då måste man åka till grannbyn). En lite mindre stad än Göteborg kanske vore bättre för mig. Men jag hittar ju överallt där - vet vad allting finns. Och jag tänker inte tvinga mig själv in till stan för att "öva" mig på hetsen där innne. Det är alldeles för dyrt att åka buss dit, fast det bara tar 15-20 minuter så kostar det 104 kr tur och retur - tack vare Västtrafiks urfjantiga zonsystem   Det har pratats om att det zonsystemet skall göras om och det välkomnar jag verkligen! Och jag tänker inte flytta bara för att jag vill bo närmare en mindre stad än Göteborg. Nu spårade jag ur fullständigt här. Vad jag skulle berätta var ju att jag gick upp tidigt för att lämna prover. Fick sitta i 1 hel timme! och vänta innan det blev min tur. Det var bara en stackars människa som jobbade på lab idag, och väntrummet var fullt med folk när jag kom. Gissa om jag var hungrig när jag kom hem.... Som tur var hade jag tagit med mig en flaska vatten för jag visste att jag skulle vara urtörstig efter sticket. Jag balade i mig nästan hela flaskan direkt efteråt. 


Om 1 timme är det dags att gå hemifrån igen. Ska till vc igen. Har tid för min B12-injektion. Tur att jag bor så nära. Idag blåser det som sjutton men solen skiner och på ekarna utanför mitt köksfönster här börjar löven bli orange och gula. Och jag hade långbyxor på mig för första gången på evigheter idag. Och kofta. När jag gick hemifrån var det bara 12 grader, nu har det stigit till 15. Blir nog inte varmare än såhär idag.


Eftersom jag inte mått så bra i veckan har jag mest legat/suttit i soffan och kollat på Netflix, kan tipsa om de här filmerna:


Mary Shelley

Ett veck i tiden

Wonder wheel

Anna Karenina

Kardec

Spöket på Canterville


Blir nog mer film i eftermiddag och ikväll, och i helgen. 


Ha nu en finfin fredag och helg!   


 



 
 
Lena S

Lena S

14 september 2019 10:11

Jag är inte heller vidskeplig längre men förr va jag det.
Jag va tom ute på moppetur 2 ggr igår och det gick så bra.
Ja nu börjar det bli kallt, det va gränsfall till att jag ville ha vantar på mej igår. Imorse va det bara 8 grader, brr.
Kram 💞

http://lenaliv.bloggplatsen.se

Pisan

14 september 2019 13:21

Jag var också ute 2 ggr och det gick jättebra :-) Hände inget speciellt här hemma heller. Just nu har vi sol här, men det blåser som sjutton och det drar kallt över golvet här när jag har balkongdörren öppen.
Ha en fin lördag vännen! Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards