Direktlänk till inlägg 25 september 2019

Jag har ont!!

Av Pisan - 25 september 2019 12:20

 


Ja, jag har ont. Jätteont! Det är det där förbannade skulderbladet som gör ont. Fortfarande, fast det har blivit värre, mycke värre. Har haft ont där nu sen i början av augusti. P g a överansträngning (bärande av tung väska upp och ner på bussar många gånger). Igår morse gjorde det ont som vanligt när jag sovit och legat hela natten, men sen gick det inte över som det brukar. Det blev bara värrre och värre.... Förut, för flera år sen brukade jag sätta på ett pepparplåster och det lindrar jättebra, det ökar cirkulationen i musklerna och slår liksom bort smärtsignalen i hjärnan eftersom det är så vansinnigt hett och bränner som sjutton (men det känns gott ändå på nåt sätt). Men det går inte att få tag på längre! Har letat runt på nätet som en galning. Däremot finns det tigerbalsamplåster att få tag på numera. Men inte överallt. På mitt apotek här i byn finns det inte. Lilltrollet var inne på 2 andra apotek igår inne i stan och de hade inte heller. Hon var även inne på Life hälsokost. Efter mycket sökande på nätet hittade jag en hälsokostbutik inne i stan som hade det. Jag t o m ringde och frågade om de verkligen hade det inne. Och det hade de. Lilltrollet slutade kl 19.15 och hälsokostbutiken stängde 20.00 så hon kunde gå dit efter jobbet och köpa ett paket. Butiken ligger inne i Nordstan så det var ingen större omväg för henne, hon jobbar inte långt därifrån. Innan jag hittade den där butiken hade jag hunnit beställa 2 paket från Apotea. Men det tar ju några dagar innan jag har dem här hemma. Och jag behövde ju dessa plåster NU med en gång! Det är egentligen ingen smärtlindring men det känns gott med hettan liksom, vet inte riktigt hur jag skall förklara det.... Sov gott c:a 4-5 timmar inatt, sen har det varit si sådär med sömnen men jag är ändå glad att jag fick de där första timmarna. Och när jag vaknade gick jag upp direkt, det blir bara värre och värre när jag ligger ner, och låg inte kvar och drog mig som jag brukar göra. Det är ju sååå gott att göra det   


 


Precis som på bilden så går värken ner i  armen och handen. Är göööörtrött på det här nu. Men jag vet, av erfarenhet, att det här tar lång tid för jag kan inte ta antiinflammatoriska preparat, jag tål det inte. Har haft såhär många gånger innan, speciellt när jag jobbade. Ibland satt jag med isdyna över axeln/skulderbladet när jag satt och skrev journaler. Egentligen skulle jag varit sjukskriven kan man ju tycka, men jag hade så himla mycket sjukfrånvaro ändå så det var bara till att bita ihop. Mina små troll var små då och de var mycket infekterade när de gick på förskolan och jag var hemma med dem först tills de blev friska och sen fick jag skiten själv och fick vara hemma ännu längre.... Nog om detta elände nu.


Har inte så mycket annat att berätta, det händer inte så mycket här när man går hemma med megaont. Lilltrollet är hemma idag, hon är ledig. Hon har just bakat bananbröd och jag fick smaka en bit, mums! Det var jättegott   


Igår kväll kollade jag på Fråga Lund. Det är ett av mina favoritprogram. Och igår var det flera intressanta frågor. Deras experter är så himla duktiga och kunniga.


Ha en fin onsdag!     



 
 
Lena S

Lena S

25 september 2019 21:47

Fy va jobbigt med axeln. Hoppas det blir bättre fort med plåstret.

Bananbröd...låter spännande. Är det matbröd eller fikabröd❓
Kramkram❤

http://lenaliv.bloggplatsen.se

Pisan

26 september 2019 11:35

Ja, det är jobbigt, det onda försvinner inte men det känns liiite bättre.
Det är matbröd. Vet att hon mixar havregryn så att det blir som mjöl och så är det ägg och mosade bananer i. Bakpulver måste det nog vara också. Jag kan höra med henne vad hon använder för recept. Kramis! ♥

 
Nilla

Nilla

27 september 2019 10:47

Men fy så jobbigt du har det. Kan du inte få en cortisonspruta eller hjälper inte det? Kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

27 september 2019 11:55

Jag vet faktiskt inte. Det kanske är svårt när det är ett så stort område som gör ont. Är det inte bättre nästa vecka skall jag prata med sköterskan när jag får min B12-spruta. Fast sen igår kväll är det liiiite bättre, hoppas på att det fortsätter att utveckla sig till det bättre. Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards