Direktlänk till inlägg 10 januari 2020

Svammel

Av Pisan - 10 januari 2020 13:07

 


Halloj! Här kommer ett litet inlägg från mig. Har haft några urjobbiga dagar. Har mått skit. Förlamande trötthet, yrsel, värk från helvetet och en mage som jävlas. Men mår lite bättre idag. Är inte riktigt lika trött. Men har inte mycket jag måste göra, skall bara till vc och få en B12-injektion om ett par timmar. Och nu kan jag boka in mer tider för ampullerna fanns nu på apoteket! Hurraaa! Nu har jag så jag klarar mig ett tag. Men får vara sparsam ändå för jag vet ju inte om jag får mer utskrivet sen om ett par månader när jag inte har mer kvar att ta ut och min gamla läkare slutat på vc. Min nuvarande skriver ju inte ut det. Så flera veckor kommer jag att bara ta 1 injektion. Jag kommer kanske bli lite tröttare, men det får jag ta. Det är ju ändå bättre än att vara helt sänkt och sängliggandes för jämnan.


Har tillbringat de senaste dagarna i soffan tittandes på Netflix. Har sett serien Knightfall. Tittade om den första säsongen då jag upptäckte att jag inte mindes ett skit från den....   Och sen direkt efter den så började jag kolla på säsong 2. Himla bra serie. Om man gillar historiska filmer/serier. Och det gör ju jag. Så när jag tittat klart på den började jag på en flamländsk serie med historiskt tema den också, Thieves in the wood. Har upptäckt att Neftlix börjat dubba de icke engelsktalande filmerna/serierna. Men jag ändrar till originalspråk för jag blir galen på att det de säger inte stämmer med hur munnen rör sig på skådespelarna. Och så gillar jag att kolla på sånt som det inte pratas engelska i. Vet inte varför men jag gillar det bara. Och den här, Thieves in the wood, är ju flamländsk och de pratar nederländska vilket jag en gång lärt mig. Det är länge sen nu, 1993, men det kommer tillbaka till mig mer och mer när jag kollar på program som det pratas det i. Det blir nästan så jag känner mig överkörd av alla ord som kommer till mig, ord jag glömt men som ligger lurandes i bakhuvudet. Undrar hur det skulle bli om jag åkte dit, skulle jag kunna fatta allt de säger? För de pratar fort. Det skulle nog ta ett par dagar innan jag är inne i det igen.


På tal om språk och sånt. Mitt minne har blivit sämre och sämre och jag tycker det blivit ännu värre sen jag började äta den nya medicinen, Gabapentin. Hittar inte ens de vanligaste orden ibland.... Jag hade en tfn-tid med min läkare igår morse men tror ni jag kom ihåg att ta upp detta? Men jag skall själv kontakta honom sen när jag känner mig redo att sluta med morfinplåstren helt. För just nu känner jag att det inte går. Jag klarar inte av en absistensperiod när jag är i en dipp, som jag är just nu. DET kom jag däremot ihåg att säga igår.... Och nu kommer jag få Gabapentinet i dospåsarna vilket känns jättebra för det är jobbigt med att hålla reda på kartor med tabletter, jag kommer inte ihåg om jag verkligen tagit pillren eller inte ibland. Snacka om minne som en guldfisk.... Men detta inte förrän om 2 veckor då jag idag börjat på en ny dosrulle. Men har kommit fram till, efter en natt/tidig morgon med hjärtklappning, att jag skall sänka dosen med en tablett. Hjärtklappning är en av alla biverkningar. Och jag har god effekt av pillren ändå, i en mindre dos, jag har ju sluppit de där hemska pirrningarna i kroppen sen jag började med dessa piller.  Tror inte jag behöver riktigt så hög dos som jag har nu. Typiskt att detta skulle inträffa 1 dygn efter att jag hade tfn-tid med läkaren. Men jag tar upp det när jag hör av mig till honom sen när jag slutat med plåstren.


Oj vad jag svamlat på här idag. Hade tänkt mig ett litet kort inlägg...    Ha en finfin fredag och helg!     

 
 
Nilla

Nilla

10 januari 2020 16:35

Så typiskt att få biverkningar det behöver du ju inte precis. Kramis

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

10 januari 2020 17:05

Precis! Det behöver jag verkligen inte... Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards