Direktlänk till inlägg 21 januari 2020

Himla käckt

Av Pisan - 21 januari 2020 11:46

 


Halloj! Här sitter jag, har precis fått i mig frukosten. Har huvudvärk. Har jag haft sen resan hem igår. Har haft det fint i helgen, tur att huvudvärken kom först igår och inte under helgen. Vi kom iväg på loppis och jag fick tag på det jag ville ha så nu kan jag köra igång med mitt pysselprojekt så fort andan faller på, och jag har ork.


I söndags var det härligt väder   Vi kom ut på en liten promenad. Jag orkar ju inte gå så långt men tack vare ett såntdär ryggbälte, eller gördel eller vad nu det kallas så kunde jag gå lite längre än vanligt i a f. Älsklingen hade köpt ett sådant till mig på Lidl, eller: Jag hade bett honom köpa ett sådan åt mig, vi har ju inte Lidl här i byn. Och det funkade faktiskt riktigt bra. Himla käckt. Hade det på mig på vägen hem igår också och det funkade bra då med. Jag slipper få kramp i ländryggen. 


I helgen har vi kollat klart på Shogun. Ni vet den där serien som gick på tv på 80-talet. Jag såg den aldrig då. Den var ju riktigt bra.

Vi gjorde god mat också på lördagen: Egen kebab i pitabröd med grönsaker och vitlökscreme fraiche. Jag stekte strimlor av benfri fläskkarré och kryddade med basilika, oregano, paprikapulver, citronpeppar och pressad vitlök. Det blev jättegott. Kommer vi nog göra fler gånger. Det var jättelängesen jag gjorde egen kebab. 


Nu är det dags att kliva in i duschen om jag skall bli klar tills det är dags att gå till vc för veckans första B12-injektion.


Ha en finfin tisdag goa du!   



 
 
Annelie

Annelie

21 januari 2020 13:53

Halloj vännen, usch idag är jag galet trött, så jag ska alldeles strax sträcka ut mig på sängen, eller sträcka ut är väl att ta i i alla fall. Blir att sjunka ner i "vaggan" som sängen i stort sett går att göra den till.
Hmm.. kan inte du visa bild på detta som din älskade särbo köpte till dig..???

Lidl har mycket bra saker, älskar den affären, både när det gäller matvaror och deras andra prylar.

Ta hand om dig.. // Kramar om Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Pisan

22 januari 2020 10:47

Trött ja, tycker jag att jag är för jämnan numera. Ja, de har himla bra grejer där på Lidl. Och bild har du ju redan fått på Messenger :-) Min älskade värmekudde är också därifrån och den kan jag inte klara mig utan i perioder. Har även en värmedyna och 2 olika massagegrejer därifrån.
Ha en fin onsdag vännen! Kramis! ♥

 
Nilla

Nilla

22 januari 2020 13:33

Men så bra att gördeln underlättade något. Man får ju ta till de hjälpmedel man kan hitta. Kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

22 januari 2020 18:20

Ja, himla bra! Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards